Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Etichete noi pentru produsele alimentare
▲ Comisia Europeană a adoptat o propunere privind sporirea informaţiilor de pe etichetele produselor alimentare ▲ Regulamentul extinde cerinţele actuale privind etichetarea alergenilor şi asupra produselor alimentare care nu sunt preambalate, inclusiv asupra alimentelor vândute în restaurante şi în unităţile de catering ▲
Proiectul urmăreşte îmbunătăţirea normelor UE privind etichetarea produselor alimentare, astfel încât etichetele să ofere consumatorilor informaţiile necesare esenţiale, sub o formă lizibilă şi uşor de înţeles, cu scopul de a facilita o alegere a produselor bazată pe informare. Astfel, alimentele preambalate vor trebui să afişeze pe partea anterioară a ambalajului etichete care cuprind informaţii cheie privind calităţile nutritive ale produsului. Sunt stabilite şi cerinţe generale privind modul în care trebuie să fie afişate informaţiile privind calităţile nutritive ale produselor alimentare pe eticheta acestora, dar este lăsată la latitudinea statelor membre promovarea unor regimuri naţionale suplimentare, numai dacă acestea nu subminează normele UE. Pentru a susţine sănătatea consumatorilor, regulamentul extinde cerinţele actuale privind etichetarea alergenilor şi asupra produselor alimentare care nu sunt preambalate, inclusiv asupra alimentelor vândute în restaurante şi în unităţile de catering. Noile norme propuse ar trebui să aducă beneficii şi industriei alimentare, deoarece stabilesc un cadru legislativ mai clar şi mai armonizat pentru etichetarea produselor alimentare şi asigură condiţii de egalitate pentru toţi agenţii din acest sector. Proiectul a fost elaborat în urma unor consultări extinse cu asociaţiile consumatorilor, reprezentanţi ai industriei alimentare şi alte părţi interesate. „Etichetele produselor alimentare pot avea o influenţă considerabilă asupra deciziei consumatorului de a cumpăra. Etichetele care prezintă informaţii prea multe, confuze sau care induc în eroare pot reprezenta pentru consumator mai curând un obstacol decât un sprijin. Propunerea adoptată astăzi are drept scop de a asigura afişarea pe etichetele produselor alimentare a informaţiilor esenţiale, prezentate în mod clar şi lizibil, astfel încât cetăţenii UE să poată alege produse care să asigure o alimentaţie echilibrată“, a susţinut comisarul european pentru sănătate, Markos Kyprianou. Propunerea Comisiei are drept scop facilitarea accesului consumatorilor la cele mai importante informaţii afişate pe etichetele produselor alimentare şi asigurarea unei oarecare uniformităţi a modului de prezentare în toate cele 27 de state membre. În acelaşi timp, noile măsuri propuse sunt flexibile, în funcţie de schimbările de pe piaţă, şi caută să încurajeze inovarea în industria alimentară.