Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Facturile pe septembrie vor veni cu întârziere

Facturile pe septembrie vor veni cu întârziere

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 06 Octombrie 2022

Furnizorii de energie vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie, întrucât nu au avut timp să-şi adapteze softurile de facturare, a afirmat Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE). Ea a explicat că Ordonanța 119/2022 privind plafonarea și compensarea prețurilor la energie a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar pentru modificarea softurilor este nevoie de cel puţin 30 de zile.

„Cred că toţi furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecţie a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă la întârzieri”, a spus Dărăban, potrivit Agerpres. Directorul ACUE a sfătuit consumatorii care primesc o factură mare, pe câteva luni, să solicite furnizorului eşalonarea plăţilor.

Dumitru Chisăliţă, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă, estimează că facturile vor fi întârziate cu mai mult de 30 de zile. 

„A modifica un soft presupune timp. Din experienţa modificărilor trecute, înseamnă între două şi trei luni. Deci, din păcate, consumatorii să se aştepte să primească facturi abia peste două sau trei luni, bineînţeles facturile vor fi mari, pentru că vor cumula consumul de pe o perioadă mai lungă de timp”, a spus Chisăliţă, care a adăugat că „furnizorii nu sunt obligaţi să eşaloneze aceste plăţi”.

El a amintit că la fel s-a întâmplat şi în toamna trecută, când legislaţia a fost modificată peste noapte. Atunci, unii furnizori au decis să factureze în continuare şi să-şi adapteze softul din mers, dar au fost amendaţi pentru că nu au aplicat noua legislaţie. (C. Z.)