Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Fenomenul Social Media

Fenomenul Social Media

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 12 Iulie 2022

Social Media constă într-un grup de instrumente (site-uri web şi aplicaţii) care funcţionează cu ajutorul unui dispozitiv conectat la Internet (computer, laptop, tabletă, telefon mobil etc.) şi care facilitează comunicarea între utilizatorii de Internet şi crearea, distribuirea şi schimbul de conţinut, adică postări, fotografii, scurte materiale video etc.

În prezent, social media este mai mult decât un mijloc de comunicare între utilizatorii obișnuiți ai Internetului, devenind şi un instrument pentru companiile care vor să intre în contact cu potenţialii clienţi pentru a-şi vinde produsele, dar și o cale de a influența politic și social societatea. Potrivit ultimelor date publicate de Eurostat, în 2021, 59% dintre companiile din UE au declarat că au utilizat cel puţin un tip de social media, ceea ce înseamnă o creştere de 22 de puncte procentuale comparativ cu situaţia din 2015 (37%).

Utilizarea social media este cea mai populară în rândul companiilor din Malta (84%), Suedia şi Ţările de Jos (ambele cu 80%) şi Finlanda (79%). La polul opus sunt companiile din România (36%), Bulgaria (39%) şi Slovacia (45%). Datele Eurostat mai arată că Facebook, LinkedIn și Xing sunt cele mai populare aplicații de social media. Aproximativ 56% dintre companiile din UE utilizează reţelele sociale pentru a realiza o legătură cu clienţii prin crearea de profile, schimb de experienţe, exprimarea de opinii, schimb de informaţii şi, cel mai important, pentru a crea comunităţi de persoane cu interese comune în jurul mărcilor companiilor.