Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială „Finanţare consistentă” pentru programele Rabla

„Finanţare consistentă” pentru programele Rabla

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 05 Mar, 2021

Programele Rabla 2021 sunt în curs de pregătire în această lună și vor fi lansate în curând. „Sumele pe maşină vor fi cel puţin egale cu sumele pe care le-am avut până acum”, spune ministrul mediului. Nevoia reînnoirii parcului auto este subliniată și de constatarea RAR că aproape jumătate din vehiculele verificate în trafic sunt neconforme și periculoase, având probleme tehnice majore. 

Programele ce vor fi lansate în 2021 prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) sunt pregătite în luna martie, a afirmat acum două zile ministrul mediului, Tanczos Barna, care a subliniat că va exista „finanţare consistentă pentru schimbarea parcului auto”.

„În luna martie pregătim toate programele care vor fi lansate în 2021 prin AFM. Cu siguranţă mergem mai departe. Vom avea finanţare consistentă pentru schimbarea parcului auto, pentru că asta înseamnă practic Rabla şi Rabla Plus. Rabla Clasic înseamnă înlocuirea maşinilor vechi, Rabla Plus înseamnă o altă dimensiune, înseamnă circulaţie pe drumurile publice cu mijloace de transport care nu au amprentă de carbon. Mergem mai departe cu programele respective şi alocăm sume suficiente ca să fim eficienţi, să schimbăm parcul auto. Sper să putem aloca sume mai mari. Sumele pe maşină vor fi cel puţin egale cu sumele pe care le-am avut până acum”, a afirmat Barna, într-o declaraţie de presă, potrivit Agerpres.

Acesta a menţionat că trebuie să fie verificate acele informaţii potrivit cărora „unele maşini care sunt cumpărate prin aceste programe sunt după aceea vândute în străinătate”.

„Trebuie să vedem dacă sunt adevărate acele informaţii cum că se exportă subvenţie, cum că unele maşini care sunt cumpărate prin aceste programe sunt după aceea vândute în străinătate şi dacă există aşa ceva, trebuie să contracarăm asemenea metode. Dar cu siguranţă vom avea cel puţin bugetul de anul trecut şi cel puţin sumele de anul trecut”, a mai spus ministrul mediului.

Programele Rabla sunt menite să-i încurajeze pe români să renunțe la mașinile vechi, la ora actuală fiind înmatriculate peste 6,5 milioane de autoturisme mai vechi de 11 ani. 

Potrivit datelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), la 31 decembrie 2019, parcul auto naţional ajunsese la circa 8,75 de milioane de autovehicule, din care peste 6,9 milioane autoturisme.

Dintre acestea, 4,36 de milioane de unităţi aveau o vechime de 16-20 de ani, 2,52 de milioane de autovehicule aveau o vechime de 11-15 ani, iar 994.398 de exemplare erau mai vechi de 6-10 ani.

În același timp, dintre cele 64.096 de vehicule verificate în trafic anul trecut de inspectorii RAR, la peste 45,6% s-au constatat deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme, informează Registrul Auto Român. (C. Z.)