Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Finanțare pentru cele mai bune afaceri „Made in Rural”
Ideile celor 152 de câştigători ai concursului organizat de Fundaţia World Vision România (WVR) prin proiectul „Made in Rural” sunt premiate în această lună cu 1,5 milioane de lei. Planurile de afaceri vizează revigorarea meşteşugurilor populare şi răspund, totodată, şi nevoilor economice şi sociale cu care se confruntă comunităţile în care locuiesc.
152 de antreprenori şi meşteri populari din mai multe judeţe ale țării vor primi finanţare pentru planul lor de afaceri în valoare totală de 1,5 milioane de lei, respectiv 10.000 de lei pentru fiecare afacere, prin intermediul concursului organizat de Fundaţia World Vision România (WVR) în cadrul proiectului "Made in Rural". Acestea vizează revigorarea meşteşugurilor populare, dar răspund şi nevoilor economice şi sociale cu care se confruntă comunităţile în care locuiesc, după cum precizează, într‑un comunicat, World Vision România.
Proiectul „Made in Rural” este un proiect de dezvoltare economică finanţate cu fonduri de la Uniunea Europeană prin care s‑a oferit gratuit calificare, consiliere şi mediere profesională, precum şi sprijin pentru începerea unor mici afaceri. „În competiţie s‑au aflat aproape 200 de candidaţi din 10 judeţe, antreprenori sau meşteşugari dornici să înveţe să dezvolte şi să gestioneze o afacere sustenabilă, însă au fost premiate 152 dintre cele mai competitive planuri de afaceri din sectorul nonagricol, în contextul în care domeniul serviciilor este aproape inexistent în majoritatea comunităţilor rurale. Proiectul «Made in Rural» susţine meşteşugarii din satele României să înveţe să‑şi transforme talentul într‑o sursă de venituri constante, care să le schimbe viaţa în bine”, precizează reprezentanţii Fundaţiei World Vision România.
Potrivit fundaţiei, doljenii şi‑au propus să deschidă frizerii acolo unde acestea nu mai există de ani de zile, iar vasluienii să ofere educaţie antreprenorială tinerilor, dar şi să planifice nunţile şi festivităţile din comunitate. Vâlcenii vor readuce în vogă atelierul de reparaţii încălţăminte şi îşi vor ajuta consătenii inaugurând nelipsitul, în mediul urban, centru de copiere şi traducere a documentelor. În judeţul Iaşi, în comuna Cepleniţa, un tânăr meşteşugar şi‑a transformat pasiunea în afacere, în acest moment producând diverse obiecte de artizanat pe care le exportă în Marea Britanie. Prin intermediul proiectului au fost consiliaţi profesional peste 1.800 de beneficiari, peste 500 de persoane au fost calificate în țesătorie şi alte aproape 200 au primit calificare de lucrător în pensiune. De asemenea, peste 750 de persoane au dobândit competenţe antreprenoriale, au luat naştere 16 ateliere de meşteşuguri şi creaţie şi s‑au creat 243 de noi locuri de muncă.
Totodată, fundaţia a pus bazele primei reţele naţionale a meşteşugarilor rurali, meşteşugari din 17 comunităţi rurale din judeţele Bistriţa, Cluj, Dolj, Constanţa, Iaşi, Ialomiţa, Vaslui şi Vâlcea având ocazia în această lună, la Sibiu, să discute despre avantajele formelor asociative şi să caute soluţii pentru „atragerea tinerilor de partea tradiţiei”.
Printre colaboratorii Fundaţiei World Vision România în derularea proiectului „Made in Rural” s‑au numărat asociaţii de dezvoltare comunitară, primării, precum şi şcoli şi parohii (Bichiciu - judeţul Bistriţa, Cepleniţa, Hiliţa - judeţul Iaşi, Laza 1 - judeţul Vaslui). (Oana Nistor)