Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Finanțare pentru produsele din arii naturale protejate
Producătorii care îşi desfăşoară activitatea în ariile protejate vor avea la dispoziţie, din august, o linie de finanţare în valoare de 200 de milioane de euro pentru a obține marca înregistrată „Produs în Arie naturală protejată”. Brandul va reuni produse precum brânzeturi, sucuri, ceaiuri medicinale, vin sau pălincă, dar și ii sau servicii turistice, provenite într-una din cele peste 1.500 de arii naturale din România.
În județul Timiș a avut loc, zilele trecute, o întâlnire a oficialilor de la Ministerul Mediului cu reprezentanţii Unităţilor Administrativ-Teritoriale din judeţ, pe tema procedurii de obţinere a mărcii înregistrate „Produs în arie naturală protejată”, lansată la începutul lunii iunie de Agenţia Naţională pentru Arii Naturale Protejate (ANANP), sub coordonarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).
„Toţi producătorii locali care îşi desfăşoară activitatea în arii naturale protejate, siturile «Natura 2000», vor avea un avantaj privind accesarea fondurilor pe linia de finanţare care va fi lansată în luna august, care va fi de 200 de milioane de euro, din fonduri europene, cu granturi de până la 200.000 de euro, pentru producătorii locali. ANANP a lansat un ghid şi o procedură prin care toţi producătorii locali se pot înscrie pentru accesarea acestor fonduri”, a declarat ministrul mediului, Costel Alexe, în cadrul întâlnirii.
La rândul său, Adi Croitoru, preşedintele ANANP, a afirmat că „brandul de «Produs în Arie Naturală Protejată» nu se dă unui anumit tip de comunitate”.
„Se dă tuturor românilor care trăiesc într-o arie naturală protejată, care au posibilitatea de a produce fie un produs alimentar, fie non-alimentar, fie pensiune, fie activităţi turistice, dar care să înglobeze valori ale tradiţiilor naţionale străvechi, care fac diferenţa, care ne fac unici în peisajul culturii şi civilizaţiei europene. Diferenţa dă valoare, atunci când vorbim de conservarea tradiţiilor naţionale culturale şi civilizaţionale”, a spus Croitoru.
Brandul este dedicat produselor din România care îşi au circuitul de producţie în oricare din cele 1.574 de arii naturale protejate din ţară. Producătorii din aceste arii pot solicita la Agenţia Naţională pentru Arii Naturale Protejate dreptul de utilizare al mărcii înregistrate „produs în arie naturală protejată”, urmând să intre într-un proces de auditare locală a produsului.
Auditul local, care va fi derulat prin Agenţia Naţională pentru Arii Naturale Protejate, va presupune, în primul rând, evaluarea circuitului de producţie şi măsura în care acesta provine dintr-o arie naturală protejată.
De asemenea, până la finalul lunii septembrie, Agenţia Naţională pentru Arii Naturale Protejate va deschide un magazin on-line care va vinde toate produsele care solicită şi obţin dreptul de folosire a noii mărci înregistrate.
(Cristina Zamfirescu)