Camera Deputaţilor, ca for decizional, a adoptat, zilele trecute, o propunere legislativă mult așteptată de fermieri. Actul normativ modifică Legea nr. 287/2009 privind Codul civil în sensul instituirii duratei are
Firmele pot dona 20% din impozitul pe profit pentru cauze sociale
Societăţile comerciale pot direcționa, până la data de 31 decembrie 2019, 20% din impozitul pe profitul anului în curs către o organizaţie neguvernamentală care derulează diferite proiecte sociale.
Organizaţiile nonprofit (asociaţii, fundaţii, lăcaşe de cult etc.) care derulează diferite proiecte sociale pentru persoane defavorizate pot primi din partea companiilor private 20% din impozitul pe profit datorat statului. Procedura este foarte simplă, în sensul că se va încheia un contract de sponsorizare între societatea donatoare şi ONG, cu precizarea că suma donată nu trebuie să depăşească 0,75% din cifra de afaceri, iar organizaţia neguvernamentală trebuie să fie înregistrată în Registrul entităților pentru care se oferă deduceri fiscale, gestionat de Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Sponsorizarea este o cheltuială deductibilă, costurile pentru firme sunt zero, iar termenul-limită de direcţionare a sumelor este 31 decembrie 2019.
Conform OUG nr. 25/2018, şi societăţile comerciale cu cifra de afaceri până la 1 milion de euro (microîntreprinderile) cu impozit pe venit pot face sponsorizări pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat. Fundaţia Inovaţii Sociale „Regina Maria” menţionează că potenţialul este ”unul enorm“, însă, din păcate, microîntreprinderile încă nu au exerciţiul sponsorizării. ”Mulţi încă nu ştiu că au această facilitate, alţii consideră ca banii sunt puţini şi că oricum nu contează”, se arată într-un comunicat al fundaţiei, citat de Agerpres.
În 2017 doar una din cinci companii care au realizat profit în cursul acelui an a ales să direcţioneze 20% din impozitul pe profit către proiecte derulate în beneficiul societăţii, ceea ce înseamnă doar 20% din totalul firmelor care ar fi putut face acest lucru, potrivit datelor ANAF.