Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Floarea de soc românească este celebră în Australia şi Hong Kong

Floarea de soc românească este celebră în Australia şi Hong Kong

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 17 Iunie 2013

Într-o zi de recoltă în apropiere de satul transilvănean Saschiz, sute de muncitori culeg cu grijă bucheţelele de flori de soc sălbatic, ce ajung apoi, sub formă de siropuri, gemuri sau condimente, în Marea Britanie, Canada, Australia, Hong Kong sau Japonia.

Din mai până în iunie, România este acoperită de flori albe de soc. Folosită pentru prepararea unei băuturi locale foarte populare, socata, floarea de soc intră şi în compoziţia unor băuturi răcoritoare vândute în Marea Britanie sau Japonia şi a inspirat chiar gigantul american Coca Cola pentru una dintre băuturile sale, se arată într-un comentariu al Agenţiei France Press (AFP).

Zi de recoltă în apropiere de satul Saschiz, în Transilvania, o regiune lăudată de prinţul Charles pentru flora şi agricultura sa tradiţională: sute de muncitori sezonieri culeg cu grijă bucheţelele de flori de soc sălbatic, înainte de a fi livrate unei mici companii specializate în producţia de siropuri, gemuri şi condimente, Transylvania Food Company (TFC). „Anul trecut am strâns 27 de tone“, a afirmat pentru AFP directorul companiei, Jim Turnbull.

Florile se ofilesc repede, motiv pentru care sunt transformate în suc, apoi exportate în Marea Britanie, pentru a servi ca bază pentru siropuri şi băuturi răcoritoare fabricate de societatea Bottlegreen. De acolo, sunt vândute în Marea Britanie, Canada, Australia, Hong Kong sau Japonia.

Mica unitate de producţie pentru siropul din flori de soc şi gemuri din satul transilvănean Saschiz a fost construită cu o finanţare iniţială de aproximativ 350.000 de euro, asigurată de investitori români, americani şi australieni, în ideea de a sprijini economia cu probleme din această regiune prin activităţi agricole tradiţionale. În prezent, circa 1.300 de muncitori culeg florile de soc în sezon.

În perioada comunistă, când sucurile şi băuturile carbogazoase erau aproape imposibil de găsit din cauza lipsurilor, „socata era o băutură minunată pentru noi, copiii“, a spus pentru AFP Carla Szabo, unul dintre cei mai renumiţi designeri de bijuterii din România. Chiar şi după căderea comunismului, în 1989, şi introducerea pe piaţă a brandurilor occidentale, entuziasmul nu s-a pierdut pentru băuturile pe bază de soc.

„Socul este cunoscut ca având proprietăţi antiinflamatoare şi ajută la digestie. De generaţii întregi, la sfârşitul primăverii, românii pregătesc socata, o băutură pe bază de flori de soc, care este lăsată la macerat cu apă, zahăr şi lămâie. În 2002, gigantul american Coca Cola a lansat chiar Fanta Shokata, după ce a studiat reţeta tradiţionala a socatei româneşti în laboratoarele sale“, se mai arată în comentariul AFP.