Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Gestionarea şi absorbţia fondurilor europene

Gestionarea şi absorbţia fondurilor europene

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Danielgrigore Filimon - 02 Mai 2013

În Monitorul Oficial nr. 223, partea I, din 18 aprilie 2013, a fost publicată Ordonanţa de urgenţă nr. 27 a Guvernului României din 10 aprilie 2013 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, precum şi pentru adoptarea unor măsuri financiare în vederea creşterii gradului de absorbţie a fondurilor europene. 

În contextul necesităţii adoptării unor măsuri de urgenţă privind optimizarea fluxurilor financiare din cadrul programelor operaţionale cu finanţare europeană, precum şi pentru asigurarea capacităţii de absorbţie a fondurilor europene, actul normativ amintit redefineşte o serie de termeni şi noţiuni din domeniu, precum: plata indirectă (transferul sumelor reprezentând onorarea cererilor de plată, de prefinanţare şi/sau rambursare a cheltuielilor eligibile în contul beneficiarului) şi cererile de plată (cereri ale beneficiarilor prin care se solicită virarea unor sume pentru efectuarea plăţilor cheltuielilor rambursabile).
 
De asemenea, documentul legislativ reglementează şi procedura decontării cererilor de plată pe care trebuie să o urmeze beneficiarii. În acest sens, beneficiarul are obligaţia de a depune în termen de 3 zile lucrătoare (din momentul primirii facturilor pentru livrarea bunurilor/prestarea serviciilor/execuţia lucrărilor recepţionate) cererile de plată şi documentele justificative ale acestora, la autoritatea de management. În urma verificării cererii de plată, autoritatea de management va vira într-un cont distinct, deschis la Trezoreria Statului, valoarea cheltuielilor rambursabile, notificând acest fapt beneficiarului. 
 
În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data încasării sumelor virate de către autoritatea de management, beneficiarii au obligaţia de a depune cererile de rambursare la organismul intermediar/autoritatea de management în care sunt incluse sumele din facturile decontate prin cererea de plată. Sumele virate beneficiarilor pe baza cererilor de plată nu pot fi utilizate pentru o altă destinaţie decât cea pentru care au fost acordate. Pentru sumele virate şi nejustificate prin cereri de rambursare, autorităţile de management notifică beneficiarilor în termen de 5 zile lucrătoare obligaţia restituirii acestora. 

Reglementări privind învăţământul universitar

În Monitorul Oficial nr. 223, partea I, din 18 aprilie 2013, au fost publicate două documente legislative care au legătură cu admiterea şi încheierea studiilor universitare de licenţă, de master şi de doctorat. 
 
Astfel, Ordinul nr. 3544 al Ministrului Educaţiei din 15 aprilie 2013 privind cadrul general de organizare şi desfăşurare a admiterii în ciclurile de studii universitare de licenţă, de master şi de doctorat pentru anul universitar 2013-2014 reglementează procedura organizării şi desfăşurării concursurilor de admitere pentru studii de licenţă, master şi doctorat. În acest sens, este amintit faptul că instituţiile de învăţământ superior organizează examene de admitere pentru fiecare ciclu de studii universitare. Aceste examene se organizează pe baza metodologiilor proprii de admitere stabilite de către fiecare instituţie de învăţământ superior în baza autonomiei universitare. 
 
Metodologiile proprii de admitere ale instituţiilor de învăţământ superior trebuie să prevadă criterii de departajare a candidaţilor, inclusiv în cazul mediilor egale obţinute la examenul de admitere, astfel încât să nu se depăşească capacitatea de şcolarizare stabilită, conform prevederilor legale în vigoare. Conducerile instituţiilor de învăţământ superior au întreaga responsabilitate pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de admitere pentru fiecare ciclu de studii universitare. 
 
Ordinul nr. 3545 al Ministrului Educaţiei din 15 aprilie 2013 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a examenelor de licenţă/diplomă şi disertaţie reglementează faptul că examenele de licenţă/diplomă şi disertaţie se organizează şi se desfăşoară numai de către instituţiile de învăţământ superior acreditate pe baza unui regulament propriu aprobat de senatul universitar şi publicat pe site-ul web al instituţiei de învăţământ superior. De asemenea, se specifică că instituţiile de învăţământ superior acreditate aflate în perioada de monitorizare specială au dreptul să organizeze şi să desfăşoare examene de licenţă/diplomă şi examene de disertaţie numai pentru absolvenţii proprii. 
 
Regulamentul propriu privind organizarea şi desfăşurarea examenelor de licenţă/diplomă şi disertaţie, denumit în continuare regulament propriu, se elaborează în conformitate cu metodologia-cadru, aprobată prin prezentul ordin, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.