Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Google, avertizată din nou de Executivul european
Comisia Europeană şi autorităţile UE de protecţie a consumatorilor au solicitat Google să îmbunătăţească modul în care prezintă rezultatele căutării pe internet pentru zboruri şi hoteluri şi pentru a explica cum le clasifică. În cazul în care motorul de căutare nu se conformează solicitării comisiei într-un interval de două luni, compania americană „se va confrunta cu posibile sancţiuni”.
Cel mai popular motor de căutare din lume este de mult timp analizat pe plan global de autorităţile antitrust şi de grupurile de consumatori din cauza practicilor sale de afaceri, care în unele cazuri au dus la amenzi uriaşe, notează Reuters într-un articol preluat de Agerpres. Iar cea mai recentă problemă o reprezintă preţurile serviciilor oferite de Google Flights şi Google Hotels, preţuri finale ce ar trebui să includă impozite sau taxe care pot fi calculate în avans.
De asemenea, preţurile de referinţă folosite pentru a calcula reducerile promovate trebuie să poată fi clar identificate, se arată într-un comunicat comun publicat de Comisia Europeană şi autorităţile naţionale de protecţie a consumatorilor din UE.
„Consumatorii din UE nu pot fi informaţi greşit când folosesc motoare de căutare pentru a-şi planifica vacanţele. Consumatorii trebuie să ia decizii pe baza unor informaţii transparente şi imparţiale”, a afirmat comisarul european pentru justiţie, Didier Reynders.
În ultimii zece ani, Comisia Europeană a acordat amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro celui mai popular motor de căutare online din lume pentru că acesta şi-a blocat rivalii în ceea ce priveşte cumpărăturile online, smartphone-urile Android şi publicitatea online. (O. N.)