Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Guvernul a aprobat vânzarea Daewoo

Guvernul a aprobat vânzarea Daewoo

Data: 12 Septembrie 2007

▲ Compania Ford Motors a oferit 57 de milioane de euro pentru preluarea Automobile Craiova, Guvernul aprobând ieri vânzarea fabricii ▲ Preşedintele Grupului de Economie Aplicată, Liviu Voinea, susţine că statul

a fost păgubit, deoarece a plătit 60 de milioane de euro ca să răscumpere societatea de la Daewoo de la coreeni ▲ Ford intenţionează să investească circa 700 de milioane de euro, în următorii ani, în fabrica de la Craiova ▲

Guvernul a aprobat, în şedinţa de ieri, Memorandumul şi proiectul legii speciale de privatizare a Daewoo Craiova, au declarat surse guvernamentale. Conform acestora, legea specială va fi dezbătută în procedură de urgenţă de către Parlament, privatizarea urmând să devină efectivă la publicarea actului normativ în „Monitorul Oficial“. Contractul de privatizare va fi făcut, totodată, public cu excepţia unor anexe tehnice, au precizat aceleaşi surse. Compania Ford Motors a oferit 57 de milioane de euro pentru preluarea Automobile Craiova, după cum anunţa preşedintele comisiei de privatizare a societăţii, Sebastian Vlădescu.

Ford a oferit un preţ final de 4,15 euro per acţiune, în schimbul a 72,4% din acţiunile companiei româneşti. Potrivit ofertei financiare îmbunătăţite, compania americană şi-a manifestat disponibilitatea de a renunţa, în cadrul negocierilor ulterioare, la terenurile societăţii, care nu pot fi folosite în producţia de automobile. Ford intenţionează să producă la Craiova 300.000 de autovehicule anual, din care 90% vor fi exportate, ceea ce ar conduce la creşterea producţiei autohtone de autovehicule la peste 500.000 unităţi anual, luând în calcul şi modelele Dacia produse de Renault la Piteşti. Investiţia este estimată la 675 de milioane de euro.

Fabrica a fost cumpărată de stat de la coreeni contra 60 de milioane de euro

Automobile Craiova SA are un capital social de peste 39,7 milioane de lei. Automobile Craiova este unicul acţionar cu drept de vot la SC Daewoo Automobile România SA - producător şi distribuitor de autoturisme şi subansamble pentru autoturisme sub licenţă GM - Daewoo Auto Technologies, deţinând un procent de 49% din capitalul social al societăţii. Cealaltă cotă, de 51% din capitalul social, este deţinută chiar de societatea care, în baza OUG nr. 64/2006, nu are drept de vot. Statul român deţine, în mod indirect, controlul asupra al S.C. Daewoo Automobile România S.A. Craiova, prin intermediul SC Automobile Craiova SA la care este acţionar majoritar. Statul a preluat societatea craioveană la finele anului trecut de la Daewoo Motor Coreea (DWMC), contra sumei de 60 de milioane de euro plătită de DWAR (Daewoo Automobile România), când au fost şterse toate datoriile companiei româneşti către firma sud-coreeană. SC Daewoo Automobile România SA a fost înfiinţată în 1994, ca societate mixtă între grupul Daewoo - reprezentat prin Daewoo Heavy Industry (care deţinea 51% din acţiuni) - şi statul român - reprezentat prin SC Automobile Craiova SA (49% din acţiuni). În 1998, Guvernul Coreei de Sud a iniţiat un pachet de măsuri de restructurare care a inclus dizolvarea marilor grupuri industriale, între care şi Daewoo. Ca urmare, fiecare din componentele sale au devenit companii independente. În 1998, guvernul Coreei de Sud a iniţiat un pachet de măsuri de restructurare care a inclus dizolvarea marilor grupuri industriale, între care şi Daewoo. Ca urmare, fiecare din componentele sale au devenit companii independente. Ford intenţionează să investească circa 700 de milioane de euro, în următorii ani, în fabrica de la Craiova.

Analiştii consideră că preţul estemult prea mic

Preţul oferit de Ford pentru Automobile Craiova este mult prea mic comparativ cu cel plătit de statul român în momentul în care a răscumpărat societatea de la Daewoo, a declarat preşedintele Grupului de Economie Aplicată, Liviu Voinea. „Statul a plătit 60 milioane euro ca să răscumpere societatea de la Daewoo. Din acest punct de vedere, oferta este extrem de mică. Este mult mai puţin decât a plătit iniţial Daewoo ca să cumpere Oltcit (circa 200 de milioane de euro). Statul a vândut-o în pierdere, pentru că a plătit la Daewoo mai mult decât a primit de la Ford. Cert este că, fie Ford a plătit un preţ mult prea mic, fie statul - şi înclin să cred către varianta aceasta - a plătit un preţ mult prea mare lui Daewoo“, a explicat Voinea. În opinia sa, statul român ar fi putut prelua Daewoo, invocând legea falimentului, în baza datoriilor către stat. Pe de altă parte, explică analistul, investiţia de la Craiova va avea un impact semnificativ pentru dezvoltarea regiunii, dat fiind că zona Olteniei este destul de săracă.