Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Împrumut japonez pentru construirea unei noi linii de metrou în Capitală
Acordul prin care Japonia pune la dispoziţia României un împrumut de 315 milioane de euro pentru reţeaua de metrou Bucureşti-Aeroport „Henri Coandă“-Otopeni a fost semnat, miercuri, la Tokio. Proiectul finanţat de Guvernul japonez este o soluţie pentru descongestionarea traficului rutier şi a poluării aerului cu care se confruntă Capitala.
Acordul prin care Japonia oferă României un împrumut de 315 milioane de euro pentru reţeaua de metrou Bucureşti-Aeroport „Henri Coandă“-Otopeni a fost semnat, miercuri, la Tokio, în prezenţa preşedintelui Traian Băsescu şi a premierului nipon Yukio Hatoyama. Documentul a fost parafat de ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu, şi preşedintele Japan International Cooperation Agency, Sadako Ogata. Totodată, ambasadorul Japoniei în România, Natsuo Amemiya, şi ambasadorul român în Japonia, Aurelian Neagu, au semnat schimbul de note verbale şi minuta discuţiilor. „Acest proiect de infrastructură are o importanţă majoră, el realizând legătura dintre centrul Capitalei şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă“, potrivit unui comunicat emis de Ministerul Transporturilor.
O soluţie pentru eliminarea blocajelor rutiere
În luna ianuarie, Guvernul Japoniei a luat decizia de a acorda României un împrumut de tip „Japanese ODA Loan“, în valoare de 41,87 miliarde de yeni japonezi (aproximativ 315 milioane de euro), pentru realizarea proiectului „Legătura de Acces a reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă“. Proiectul finanţat de Guvernul japonez este o soluţie pentru eliminarea blocajelor rutiere şi a poluării aerului cu care se confruntă Capitala. Master Planul de Transport Urban, elaborat de Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA) în anul 1999 şi aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti în toamna anului 2000, recomanda, între priorităţile de dezvoltare a infrastructurii urbane de transport, continuarea lucrărilor de extindere a reţelei de metrou a Capitalei.
Valoarea investiţiei depăşeşte un miliard de euro
Conform indicatorilor tehnico-economici ai proiectului „Linia de metrou Gara de Nord-Aeroportul Internaţional «Henri Coandă-Otopeni»“, valoarea totală a investiţiei, derulată pe o perioadă de şapte ani, va ajunge la 1,05 miliarde de euro, dintre care 214 milioane de euro vor fi alocate achiziţiei de utilaje şi echipamente. Linia de metrou, integral subterană, va avea o lungime de 15,79 kilometri, un număr de 19 staţii şi un depou. Conform proiectului, noua linie va fi operată cu 21 de trenuri a câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50 de mii de călători pe oră pe un singur sens. Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul „Aurel Vlaicu“ Băneasa şi Aeroportul „Henri Coandă“ Otopeni.