Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială În Austria se vând cele mai poluante maşini

În Austria se vând cele mai poluante maşini

Data: 29 August 2008

▲ Austria este ţara membră a UE în care se vând autoturismele cu cel mai mare consum de combustibil, în timp ce Portugalia se poate mândri că are parcul auto cel mai economic, relevă un studiu al Clubului Austriac de Transport (VCÖ) ▲ Acestea emit 162 de grame CO2 pe kilometru, ceea ce corespunde unui consum mediu de 6,2 litri motorină/100 km, respectiv 6,9 litri benzină/100 km ▲ Comisia Europeană a propus un obiectiv de 130 de g/km până în 2012, iar până în 2020 ar trebui să se ajungă la un obiectiv de 95 g/km ▲

În 2007, în Austria au fost înmatriculate 298.182 de autovehicule noi. În medie, acestea emit 162 de grame CO2 pe kilometru, ceea ce corespunde unui consum mediu de 6,2 litri motorină/100 km, respectiv 6,9 litri benzină/100 km. „Flota de maşini noi a Austriei consumă cel mai mult, comparativ cu flotele altor ţări din UE. Aceasta înseamnă costuri mai mari pentru şoferi şi o mai mare poluare a mediului“, a explicat Ulla Rasmussen, expertă în cadrul VCÖ.

Cea mai economică flotă de maşini noi o are Portugalia, cu o emisie medie de 142 grame CO2/km, urmată de Italia (146) şi Franţa (148). Un calcul realizat de VCÖ arată că o scădere a emisiilor din Austria la nivelul celor din Portugalia ar însemna diminuarea cu 85.000 de tone a cantităţii de CO2 eliberată în atmosferă, iar posesorii de maşini noi ar trebui să alimenteze cu circa 33,9 milioane de litri de combustibil mai puţin pe an - adică fiecare şofer ar face o economie de aproximativ 150 de euro pe an.

Pe ansamblu, se observă că eforturile constructorilor auto de a produce maşini mai economice dau roade: în 2007, cele 14,2 milioane de maşini noi vândute în cele 18 state UE incluse în studiu au consumat în medie cu 1,7% mai puţin combustibil decât în anul 2006.

Progresele fiecărui producător auto în parte în materie de protecţie a mediului variază însă destul de mult. BMW conduce detaşat, reuşind în 2007 să-şi reducă cu 7,3% emisiile de CO2 ale maşinilor noi. „Exemplul BMW demonstrează că este posibil ca producătorii auto să-şi diminueze substanţial emisiile de CO2 şi consumul de carburant. Însă mulţi producători reacţionează încă prea încet, de aceea UE trebuie să impună valori minime şi mai mici“, a subliniat Rasmussen. Cele mai nepoluante autoturisme aparţin producătorilor PSA Peugeot-Citroen şi Fiat, cu emisii de 141 g CO2/km. Tot pe podium se situează şi Renault, cu 146 g CO2/km. Marca cea mai vândută în Austria, Volkswagen, emite 163 g CO2/km, ocupând locul 10 din cele 14 mărci analizate.

VCÖ sugerează ca Bruxellesul să impună producătorilor auto un nivel mai redus de emisii de CO2. „Obiectivul trebuie să fie un consum standard de 3 litri/100 km. O maşină care consumă 3 litri/100 km emite aproximativ 80 de grame CO2 pe kilometru“, a mai arătat Rasmussen.

În general, producătorii francezi şi italieni rămân în poziţiile cele mai apropiate de obiectivul de 130 grame/ km până în 2012, aşa cum a propus Comisia Europeană în decembrie 2007. Dar prin reducerile emisiilor sub 2% de anul trecut, aceştia sunt ajunşi din urmă de către mărcile japoneze, americane şi germane.

Organizaţiile ecologiste non-guvernamentale sunt nemulţumite de faptul că UE pare să atenueze obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 din ultimii 14 ani la o valoare medie de 120g/km şi că guvernele dau înapoi sub presiunea exercitată de reprezentanţii industriei.

În iunie, cancelarul german Angela Merkel şi preşedintele francez Sarkozy, care deţine în prezent preşedinţia europeană, au convenit în spatele uşilor închise să acorde producătorilor de automobile o „perioadă de tranzit“ cât şi o mai mare lejeritate în ceea ce priveşte amenzile pentru abaterile de până la 8 grame. Parlamentul European ar putea înăspri proiectul de reglementare atunci când Comitetul pentru Mediu va vota pe 8-9 septembrie aceste propuneri. Până în 2020, ar trebui să se ajungă la un obiectiv de 95g/km.