Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială În cazul zborurilor anulate, pasagerii își vor primi banii înapoi

În cazul zborurilor anulate, pasagerii își vor primi banii înapoi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 04 Octombrie 2021

După discuţii cu Comisia Europeană, mai multe companii aeriene europene au acceptat să ramburseze banii datoraţi pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate în perioada pandemiei de COVID-19, transmite Reuters.

Cele 16 companii aeriene care au căzut de acord să restituie sumele datorate, să îşi informeze mai bine călătorii cu privire la zborurile anulate şi să ofere vouchere numai când pasagerii optează în mod expres pentru această variantă sunt Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling şi Wizz Air.

„Salut faptul că toate companiile menţionate s-au angajat să rezolve problemele rămase. Acest lucru este crucial pentru restabilirea încrederii pasagerilor. Revenirea sectorului transportului aerian depinde de asta”, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, potrivit Agerpres.

Aceasta este cea mai mare acţiune demarată în istoria Reţelei de cooperare în materie de protecţie a consumatorului şi prima acţiune care a avut la bază o alertă lansată de Comisia Europeană.

Zeci de milioane de pasageri şi-au văzut călătoriile compromise în perioada martie 2020 şi martie 2021, când circa 70% dintre zborurile regulate au fost anulate în UE ca urmare a restricţiilor. Iar în timp ce mulţi pasageri nu şi-au primit banii înapoi pentru zborurile suspendate, acesta fiind un drept legal al consumatorilor pe care operatorii nu l-au respectat, companiile aeriene europene au beneficiat de ajutoare de stat care însumează aproape 35 de miliarde de euro, arată un raport publicat de Curtea de Conturi Europeană. (C. Z.)