Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Încă 656 km de autostrăzi până în 2030

Încă 656 km de autostrăzi până în 2030

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 02 Octombrie 2014

Master Planul General de Transport al României va fi transformat, după ce va fi supus dezbaterii publice, în program operaţional, care va cuprinde termene clare de realizare a proiectelor, documentul urmând să fie finalizat la sfârşitul lunii noiembrie, începutul lui decembrie, a declarat, miercuri, ministrul transporturilor, domnul Ioan Rus.

„După dezbaterea publică a Master Planului în următoarele trei săptămâni, vom începe să-l transformăm în program operaţional. Îl vom prezenta Guvernului, Guvernul va decide şi, atunci, în Guvern îl vom şi etapiza“, a explicat Rus, întrebat când se va finaliza drumul expres Sibiu - Piteşti.

Şeful de la Transporturi a subliniat că Master Planul este un document strategic. Oficialul Ministerului Transporturilor a adăugat că Master Planul de Transport este documentul semifinal, fiind nevoie să se finalizeze impactul de mediu.

„Noi am prezentat în faţa celor două comisii de transport Master Planul General de Transport, care este un document strategic ce prevede toate intervenţiile care se vor face în perioada 2014 - 2030 pentru a se asigura o infrastructură solidă atât rutieră, cât şi feroviară, navală şi aeriană, care să asigure dezvoltarea economică a României. El cuprinde autostrăzi, drumuri expres, drumuri transregionale, cuprinde dezvoltarea transportului naval, porturi şi căile de navigaţie, atât pe Dunăre, maritime, şi centre modale şi, de asemenea, zona aeriană şi zona de cale ferată. (...) Nu este înlocuit în acest Master Plan vreun milimetru de drum regional cu drum expres sau cu autostradă. Aşa rezultă pe baza unor analize absolut ştiinţifice făcute de o companie, probabil cea mai mare din lume, specializată în acest domeniu care a făcut o analiză ştiinţifică a ceea ce înseamnă trafic în România, a ceea ce înseamnă nevoie de interconectivitate în România, a ceea ce înseamnă un suport solid pentru dezvoltarea economică a României. Şi, de acolo, rezultă şi numărul de kilometri de autostradă, deci peste 1.300 de kilometri, şi nevoia de peste 2.000 de kilometri de drumuri expres cu patru benzi, rezultă nevoia de peste 3.000 de kilometri de drumuri transregionale etc.“, a mai spus Rus.

Conform Master Planului de Transport, România ar mai avea nevoie de 656 de kilometri de autostradă, care se vor adăuga celor 644 existenţi, 2.226 de kilometri de drumuri expres, 2.674 kilometri de drumuri transregionale, 293 de kilometri de drumuri eurotrans şi 172 de kilometri de variante ocolitoare.

Costurile estimate pentru realizarea celor 656 km de autostrăzi, până în 2030, se ridică la 6,589 miliarde de euro, fără TVA, iar pentru drumurile expres - 17,519 miliarde de euro, fără TVA.

Proiectele de autostrăzi prevăzute în Master Plan pentru a fi construite până în 2030 sunt: Sibiu - Braşov (103 km), costuri estimate de 690 milioane de euro, fără TVA, Ploieşti - Comarnic (49 km, 310 mil. de euro, fără TVA), Craiova - Piteşti (115 km, 870 mil. de euro, fără TVA), Braşov - Bacău (158 km, 2,068 mld. de euro, fără TVA), Gilău - Borş (177 km, 1,534 mld. de euro, fără TVA), Comarnic - Braşov (54 km, 1,117 mld. de euro, fără TVA).

La capitolul drumuri expres, documentul prevede 16 proiecte: modernizarea centurii de sud existente a Capitalei, Bacău - Suceava, Suceava - Siret, Buzău - Focşani, Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi, Turda - Halmeu, Găeşti - Ploieşti - Buzău - Brăila, Lugoj - Craiova, Bucureşti - Alexandria - Craiova, Sibiu - Piteşti, Suceava - Botoşani, Paşcani - Iaşi - Ungheni, Târgu Mureş - Paşcani, Braşov - Piteşti, Bacău - Piatra Neamţ, Constanţa - Tulcea - Brăila (inclusiv podul de la Brăila).

Master Planul General de Transport este un document strategic integrat care va sta la baza planificării investiţiilor în transporturi pentru perioada 2014-2030. Este un document obligatoriu, fără de care nu vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transporturi în perioada 2014-2020. (Cristina Zamfirescu)