Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Încă opt bănci sancționate de Protecția Consumatorilor

Încă opt bănci sancționate de Protecția Consumatorilor

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 30 Mai 2023

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a încheiat verificările la alte opt instituții bancare, cărora le-a aplicat amenzi în valoare de 400.000 de lei. Cele opt bănci sunt Exim Bank, Procredit Bank, Intesa Sanpaolo, Techventures Bank, Libra Bank, CEC Bank, Garanti Bank şi Vista Bank. În această lună, ANPC a amendat în total 19 bănci comerciale cărora le-a repro­șat modul de calcul al ratelor, mai exact faptul că, pe graficul de rambursare, rata este compusă, în primii ani, 25% din soldul principal de rambursat şi 75% dobândă.

Controlul ANPC pare făcut pe repede înainte, a reacționat CEC Bank, după primirea sancțiunii. „CEC Bank (…) nu înţelege scopul acestui control, în condiţiile în care clienţilor le sunt prezentate toate variantele de rambursare în momentul în care aceştia iau un credit. Iar acest lucru se putea verifica foarte uşor în orice unitate bancară.

Acest control pare făcut pe repede înainte, iar vinovatul se pare că era deja cunoscut înainte de finalizarea investigaţiei. Nu înţelegem ce se urmăreşte prin această acţiune întreprinsă de ANPC”, arată CEC Bank într-un comunicat.

Și Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a atras atenția că scaden­țarul calificat de ANPC drept practică înșelătoare este „o metodă legală de calcul al dobânzii folosită în întreaga lume”, iar „băncile respectă prevederile legale specifice, atât în ceea ce priveşte informarea corectă şi completă a consumatorilor, cât şi în ceea ce priveşte modalitatea de rambursare a creditelor”.

Pe de altă parte, Protecţia Consumatorilor a pus la dispoziția consumatorilor adresa de e-mail spsf@ anpc.ro, la care aceștia pot semnala probleme în derularea contractelor de creditare. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   ANPC