Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Industrii implicate activ în domeniul responsabilităţii sociale
Cele mai multe companii preocupate de responsabilitate socială provin din industriile berii, bunurilor de consum şi construcţiilor. La polul opus sunt cele de utilităţi, energie şi auto, potrivit unui studiu citat de Agerpres. Proiectul „Construcţia Secţiei de Onco-hematologie şi Reumatologie Pediatrică din cadrul Spitalului Judeţean Constanţa” a luat marele premiu, zilele acestea, la Gala Societăţii Civile.
Companiile mari din România, în special cele din industriile berii, bunurilor de consum şi construcţiilor, sunt tot mai implicate în proiecte de responsabilitate socială, în special legate de dezvoltare profesională, protecţia mediului şi păstrarea patrimoniului cultural, după cum arată studiul „România CSR Index 2017”, la care au participat 100 de firme mari din țară, citat de Agerpres. Cercetarea, realizată de o agenţie de consultanţă specializată în sustenabilitate corporativă şi CSR (Corporate Social Responsibility), relevă totodată că industriile cu cel mai puţin interes față de responsabilitate socială provin din domeniile utilităţi, energie şi auto. Prin comparaţie cu 2016, anul acesta se menţine tendinţa în ceea ce priveşte industriile interesate de CSR.
Studiul dezvăluie o creștere ușoară a interesului companiilor faţă de anul trecut, iar acest avans se datorează, în principal, Directivei 2014/95/UE, care va impune companiilor cu peste 500 de angajaţi să publice informaţii non-financiare, începând cu anul 2018. O mare parte dintre companii continuă să se concentreze pe implicarea în societate, însă proiectele au devenit mai strategice în sensul că unele companii investesc de exemplu în educaţia profesională, încercând să-şi găsească astfel forţa de muncă calificată sau înalt-calificată. Au crescut, de asemenea, investiţiile în programe de CSR strategice, care presupun schimbări la nivel operaţional, de exemplu instalaţii care ajută la eficientizarea consumului de resurse. În plus, se conturează tot mai mult interesul pentru responsabilitatea culturală: campanii care ajută diverse comunităţi să-şi păstreze tradiţiile, proiecte destinate protejării patrimoniului cultural sau sprijinirea tinerilor artişti~, menţionează studiul. Analiza a luat în calcul 100 dintre cele mai mari companii din România. În comparaţie cu anul trecut, când au fost 36 de indicatori, anul acesta numărul a crescut la 43 de indicatori, împărţiţi în 9 categorii.
Nu doar companiile se implică în acţiuni de responsabilitate socială, ci și organizaţiile non-guvernamentale, fapt confirmat de multitudinea de proiecte nominalizate şi premiate, luni seara, la cea de-a 15-a ediţie a Galei Societăţii Civile. Potrivit organizatorilor, la ediţia aniversară a acestui eveniment au fost înscrise 152 de proiecte şi 14 programe de către cele 119 organizaţii non-profit, neguvernamentale, grupuri de iniţiativă şi persoane fizice participante. Marele Premiu i-a revenit asociaţiei „Dăruieşte Aripi”, cu proiectul „Construcţia Secţiei de Onco-hematologie şi Reumatologie Pediatrică din cadrul Spitalului Judeţean Constanţa - Centrul Medical de Zi pentru Copii FOCUS”.
De-a lungul celor 15 ediţii ale Galei au fost înscrise în competiţie peste 2.200 de proiecte de CSR.