Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Informaţii clare şi vizibile pe etichetele produselor alimentare
Întrucât etichetele de pe produsele alimentare ajută consumatorii să le aleagă în funcţie de calitatea lor, Comisia Europeană doreşte o etichetare mai clară şi mai pertinentă a alimentelor şi băuturilor.
Potrivit unei noi propuneri a Comisiei Europene, informaţiile esenţiale ar trebui să fie afişate pe partea superioară a ambalajului. Regulile în materie de etichetare a alimentelor preambalate care conţin alergeni (arahide, lapte, muştar, peşte etc.) vor fi aplicate şi alimentelor vândute în restaurante sau baruri. În baza noilor reglementări, etichetele trebuie să indice valoarea energetică şi conţinutul de grăsimi, carbohidraţi, zahăr şi sare pentru o cantitate de100 ml/g (sau pentru o porţie) din produs, precum şi proporţia respectivului conţinut din doza zilnică recomandată. În ceea ce priveşte mărimea caracterelor folosite la tipărirea etichetei, dimensiunea propusă, de 3 mm, ar scuti de eforturi consumatorii în a găsi informaţiile dorite, potrivit CE. La rândul lor, sloganurile comerciale nu vor mai putea să deturneze atenţia de la informaţiile obligatorii. „Etichetele de pe produsele alimentare pot avea o influenţă enormă asupra deciziilor de cumpărare ale consumatorilor. O etichetă vagă, prea încărcată sau înşelătoare, departe de a-l ajuta pe consumator, poate reprezenta de fapt un obstacol în calea alegerii sale. Vrem să ne asigurăm că etichetele de pe produsele alimentare conţin informaţiile esenţiale, prezentate clar şi lizibil, astfel încât cetăţenii europeni să poată opta pentru o alimentaţie echilibrată“, a declarat Markos Kyprianou, comisarul european pentru Sănătate.