Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Informaţii clare şi vizibile pe etichetele produselor alimentare

Informaţii clare şi vizibile pe etichetele produselor alimentare

Data: 14 August 2009

Întrucât etichetele de pe produsele alimentare ajută consumatorii să le aleagă în funcţie de calitatea lor, Comisia Europeană doreşte o etichetare mai clară şi mai pertinentă a alimentelor şi băuturilor.

Potrivit unei noi propuneri a Comisiei Europene, informaţiile esenţiale ar trebui să fie afişate pe partea superioară a ambalajului. Regulile în materie de etichetare a alimentelor preambalate care conţin alergeni (arahide, lapte, muştar, peşte etc.) vor fi aplicate şi alimentelor vândute în restaurante sau baruri.

În baza noilor reglementări, etichetele trebuie să indice valoarea energetică şi conţinutul de grăsimi, carbohidraţi, zahăr şi sare pentru o cantitate de100 ml/g (sau pentru o porţie) din produs, precum şi proporţia respectivului conţinut din doza zilnică recomandată.

În ceea ce priveşte mărimea caracterelor folosite la tipărirea etichetei, dimensiunea propusă, de 3 mm, ar scuti de eforturi consumatorii în a găsi informaţiile dorite, potrivit CE. La rândul lor, sloganurile comerciale nu vor mai putea să deturneze atenţia de la informaţiile obligatorii. „Etichetele de pe produsele alimentare pot avea o influenţă enormă asupra deciziilor de cumpărare ale consumatorilor. O etichetă vagă, prea încărcată sau înşelătoare, departe de a-l ajuta pe consumator, poate reprezenta de fapt un obstacol în calea alegerii sale. Vrem să ne asigurăm că etichetele de pe produsele alimentare conţin informaţiile esenţiale, prezentate clar şi lizibil, astfel încât cetăţenii europeni să poată opta pentru o alimentaţie echilibrată“, a declarat Markos Kyprianou, comisarul european pentru Sănătate.