Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Infrastructura şi maşinile second hand, frâne pentru industria auto

Infrastructura şi maşinile second hand, frâne pentru industria auto

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 21 Oct, 2019

Printre provocările la care trebuie să facă faţă compania Automobile Dacia se numără, pe lângă problema majoră a lipsei autostrăzilor, invazia maşinilor cumpărate la mâna a doua, dar şi încurajarea sistemului dual de învăţământ ca soluţie pentru criza forţei de muncă, potrivit directorului general al Automobile Dacia, Christophe Dridi. Dacia este cea mai importantă companie din România, cu o pondere de 3% din PIB și 7% din exporturi.

„Industria auto reprezintă 14% din PIB-ul României şi 26% din exporturi, deci putem vorbi despre o adevărată industrie auto în România. Am fost întrebat care sunt priorităţile industriei auto din România, iar la Automobile Dacia avem patru priorităţi: prima este infrastructura rutieră, în mod clar. A doua prioritate este lupta împotriva invaziei maşinilor cumpărate la mâna a doua în România”, a declarat directorul general al Automobile Dacia şi al Groupe Renault România, în cadrul unei reuniuni dedicate viitorului Europei şi al economiei româneşti.

Acesta a subliniat că problema autostrăzilor din România nu se limitează la lipsa tronsonului Piteşti-Sibiu, ci este nevoie de construirea de autostrăzi care să ne conecteze cu Europa Occidentală. Directorul Automobile Dacia a confirmat că este mereu în postura de a face presiuni constante pentru construirea auto­străzii Piteşti-Sibiu. De asemenea, el a amintit că industria auto are nevoie şi de infrastructură de transport pe căi ferate şi navale.

„Nu doar această autostradă e cea de care avem nevoie, pentru dezvoltarea industriei auto avem 12 priorităţi cât se poate de concrete, unele au legătură cu infrastructura rutieră, autostrăzile, altele cu căile ferate, care sunt din nou extrem de importante, şi nu vreau să vă mai amintesc o dată care este media vitezei unui tren în România. La fel, nivelul infrastructurii maritime”, a explicat directorul Automobile Dacia, potrivit Agerpres.

Acesta a mai amintit că proximitatea companiilor furnizoare este importantă pentru industria auto. „A treia prioritate are legătură cu educaţia, cu sistemul dual de învăţământ. Mai departe, ca priorităţi, este integrarea locală. Este foarte important să ai aproape de tine furnizorii - cu cât suntem mai integraţi, cu atât lucrurile funcţionează mai bine”, a încheiat Christophe Dridi.

Vânzările de autovehicule noi au consemnat, în primele nouă luni ale anului, un volum al vânzărilor în creştere cu 9,7% în comparaţie cu acelaşi interval din 2018, iar Dacia rămâne marca cea mai vândută în România, cu 40.893 de unităţi, urmată de Volkswagen (13.043) şi Renault (11.978), relevă datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.

În ceea ce priveşte autoturismele rulate, în primele nouă luni din 2019 au fost înmatriculate 329.231 de unităţi, cu 5,1% mai puţine decât în 2018.