Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Insecuritatea rutieră, la un nivel foarte ridicat în România

Insecuritatea rutieră, la un nivel foarte ridicat în România

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 20 Martie 2013

Circulaţia rutieră în România este marcată de insecuritate, fapt demonstrat de cele peste 2.000 de victime consemnate în fiecare an, a declarat preşedintele Centrului de Consultanţă pentru Victimele Rutiere (CCVR), Ion Mihail. Potrivit statisticilor, în 2012, un număr de 2.017 persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere.

„Această problemă a insecurităţii rutiere ar trebui inclusă în strategia naţională de apărare a României şi, atunci, poate ar avea o mai mare greutate toate acţiunile, care multe pornesc şi se opresc undeva, pentru că apar alte priorităţi“, a subliniat Ion Mihail, în cadrul evenimentului „Strategie şi viziune în transporturile rutiere“. 
 
În context, preşedintele CCVR a subliniat că obiectivul major al strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră - reducerea, până în 2020, cu 50% a deceselor cauzate de accidentele rutiere - nu poate fi realizat „fără sprijinul factorului politic“.
 
La rândul său, directorul Fundaţiei Academia de Transport Intern şi Internaţional (FATII), Călin Sabău, a atras atenţia asupra modului grăbit şi haotic în care se pun în practică reglementările europene în materie de siguranţă rutieră în România. „Dacă Uniunea Europeană are o strategie pe 10 ani, continuată pe încă 10 ani, şi a elaborat regulamente şi directive de transport cu termen de implementare 2-3 ani, la noi, toate s-au implementat peste noapte. După ce au ieşit de la «Monitorul Oficial», au fost foarte greu sau chiar imposibil de aplicat“, a declarat Cătălin Sabău.