Circulaţia rutieră în România este marcată de insecuritate, fapt demonstrat de cele peste 2.000 de victime consemnate în fiecare an, a declarat preşedintele Centrului de Consultanţă pentru Victimele Rutiere (CCVR), Ion Mihail. Potrivit statisticilor, în 2012, un număr de 2.017 persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere.
„Această problemă a insecurităţii rutiere ar trebui inclusă în strategia naţională de apărare a României şi, atunci, poate ar avea o mai mare greutate toate acţiunile, care multe pornesc şi se opresc undeva, pentru că apar alte priorităţi“, a subliniat Ion Mihail, în cadrul evenimentului „Strategie şi viziune în transporturile rutiere“.
În context, preşedintele CCVR a subliniat că obiectivul major al strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră - reducerea, până în 2020, cu 50% a deceselor cauzate de accidentele rutiere - nu poate fi realizat „fără sprijinul factorului politic“.
La rândul său, directorul Fundaţiei Academia de Transport Intern şi Internaţional (FATII), Călin Sabău, a atras atenţia asupra modului grăbit şi haotic în care se pun în practică reglementările europene în materie de siguranţă rutieră în România. „Dacă Uniunea Europeană are o strategie pe 10 ani, continuată pe încă 10 ani, şi a elaborat regulamente şi directive de transport cu termen de implementare 2-3 ani, la noi, toate s-au implementat peste noapte. După ce au ieşit de la «Monitorul Oficial», au fost foarte greu sau chiar imposibil de aplicat“, a declarat Cătălin Sabău.