Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Lipsa zăpezii aduce pierderi grele turismului montan

Lipsa zăpezii aduce pierderi grele turismului montan

Data: 13 Ianuarie 2014

Lipsa zăpezii din staţiunile montane şi temperaturile crescute, care fac imposibilă producerea zăpezii artificiale, au redus cu 70-80% numărul turiştilor aflaţi la munte în luna ianuarie faţă de anul trecut, producându-le hotelurilor şi restaurantelor pierderi de peste un milion de euro pe zi, spun reprezentanţii patronatelor din turism.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică, în luna ianuarie 2013, au ajuns în staţiunile de la munte peste 450 de mii de turişti. „În luna ianuarie din acest an, dacă vom avea 150 de mii de turişti, va fi bine. Hotelurile mari merg ceva mai bine pentru că au semnate contracte corporate şi evenimente, dar pensiunile şi unităţile mici au scăderi de 80-90%“, spune Dragoş Răducan, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Turoperatorii spun că pierderile ar fi mult mai mici dacă oferta din staţiunile montane ar include mai multe posibilităţi de agrement. „Încălzirea globală şi dispariţia zăpezii din staţiunile de munte constă într-un proces lent, care a început de câţiva ani. Singura soluţie pentru a combate scăderea traficului turistic este diversificarea ofertei, apariţia a noi modalităţi de petrecere a vacanţei, cum ar fi construirea de aqua parcuri în staţiunile de munte, sau mai multe investiţii în staţiuni balneare, unde oamenii vin şi să se refacă, nu doar să schieze“, crede Alin Burcea, proprietarul unei agenţii de turism.