Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Lista autostrăzilor care vor fi construite în următorii 6 ani
Comisia Europeană a aprobat Programul Transport 2021-2027 pentru România, care are o alocare de 9,6 miliarde de euro pentru autostrăzi, căi ferate și linii de metrou, din care 4,6 miliarde de euro din partea Uniunii Europene. Printre proiectele strategice finanțate de program se numără autostrăzile Ploieşti-Comarnic-Braşov, Transilvania și Pașcani-Suceava-Siret. Aceste fonduri se adaugă celor 7,6 miliarde de euro tot pentru transport, asigurați prin PNRR.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a primit recent aprobarea Comisiei Europene pentru Programul Transport din exercițiul financiar 2021-2027, care are ca obiective recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport a României și atingerea țintelor europene privind reducerea emisiilor de carbon și transferul către o mobilitate durabilă și sigură.
Programul, care va fi gestionat de Ministerul Transporturilor, vizează construirea sau reabilitarea a peste 305 kilometri de drumuri rutiere, a 150 km linii de tramvai şi metrou şi a 64 km de căi ferate.
„Mă declar foarte fericit că inclusiv în forma finală a PNRR-ului sectorul de transport are importanţa cuvenită cu cea mai semnificativă alocare sectorială de peste 7,6 miliarde de euro şi că reuşim astăzi să completăm această alocare cu una de 9,6 miliarde de euro, ajungând împreună la peste 17 miliarde de euro dedicate infrastructurii de transport”, a declarat ministrul proiectelor europene, Marcel Boloş, potrivit Agerpres.
Pe lista investițiilor care vor fi finanțate prin program se numără: autostrada Piteşti-Sibiu (loturile 2 și 3) - 1,847 miliarde de euro, sectorul Paşcani-Suceava-Siret (101,5 km) - 638,8 milioane de euro (Paşcani-Suceava la profil de autostradă pe o lungime de 60,5 km şi un cost de 423,8 milioane, iar Suceava-Siret la profil de autostradă/drum expres cu 41 km şi un cost de 215 milioane), inelul Bucureşti Nord plus drumuri radiale - 1,11 miliarde de euro, autostrada Tg. Neamţ-Iaşi-Ungheni - 875,5 milioane de euro, autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov - 1,57 miliarde de euro, autostrada Sibiu- Braşov - 1,47 miliarde de euro, legătura rapidă Arad-Oradea - 522,6 milioane de euro, legătura rapidă Bucureşti-Alexandria (faza 1 din Bucureşti-Craiova) - 367,5 milioane de euro, autostrada Braşov-Bacău (inclusiv bypass Braşov Nord) - 2,36 miliarde de euro, legătura rapidă Craiova-Filiaşi-Dr.-Tr. Severin (faza 1) - 300 milioane de euro şi legătura rapidă Dr.-Tr. Severin- Caransebeş-Lugoj (faza 1) - 800 milioane de euro.
Până în 2030, potrivit Programului investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, România trebuie să realizeze peste 6.600 km de reţea rutieră (autostrăzi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare), din care 2.900 km aferenţi reţelei primare şi restul celei secundare. (C. Z.)