Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Lista măsurilor de austeritate din instituțiile publice

Lista măsurilor de austeritate din instituțiile publice

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 10 Mai 2023

Instituţiile de stat trebuie să ia măsuri pentru scăderea cu 10% a cheltuielilor cu bunuri şi servicii, iar ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante va fi suspendată, potrivit Ordonanţei privind unele măsuri fiscal-bugetare publicată luni seară de Ministerul Finanţelor. De asemenea, numărul de posturi aferente cabinetelor demnitarilor din guvern va fi redus cu 50%. Măsurile vor aduce o economie la buget, în 2023, de 5,33 miliarde de lei.

În primul trimestru al anului 2023, la cheltuielile cu bunuri şi servicii la nivelul bugetului de stat au fost efectuate plăţi de 17,5 miliarde de lei, cu 17,2% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2022.
Totodată, autorităţilor şi instituţiilor publice li se interzice achiziţionarea, preluarea în leasing sau închirierea de autoturisme, mobilier şi aparatură birotică.

În acest an se va suspenda ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, cu excepţia celor unice. În nota de fundamentare se arată că în martie 2023 numărul de angajări în instituțiile publice a crescut cu 9.081, comparativ cu martie 2022.

De asemenea, angajaţii din aparatul de stat vor putea avea cel mult două mandate de membru al consiliului de administraţie sau al consiliului de supraveghere în întreprinderi publice.

În nota de fundamentare a proiectului se aminteşte faptul că România se află în procedură de deficit excesiv și a primit recomandarea de a coborî deficitul sub 3% până cel târziu în 2024.

Potrivit Ministerului Finanțelor, în primele 3 luni ale anului, execuția bugetului general s-a încheiat cu un deficit de 22,75 miliarde de lei (1,42% din PIB), aceasta fiind practic suma cu care cheltuielile statului au depășit veniturile încasate. (C.Z.)