Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Lumea pe scurt

Lumea pe scurt

Data: 11 Iunie 2008

Jirinovski ameninţă Ucraina cu distrugerea

„Ucraina va înceta să mai existe ca stat dacă va mai insista asupra evacuării Flotei Rusiei din Sevastopol, va îngrădi utilizarea limbii ruse şi va continua demersurile pentru aderarea la NATO“, i-a avertizat pe ucraieneni cunoscutul ultranaţionalist rus Vladimir Jirinovski, liderul Partidului Liberal-Democrat din Rusia. Într-o apariţie televizată în direct la unul dintre canalele tv de la Kiev, Jirinovski a declarat că Rusia nu va lupta cu Ucraina din simplul motiv că aceasta ţară va dispărea de pe hartă în graniţele ei actuale. „Vă rog frumos, nu îi trataţi pe ruşi ca pe nişte vite!“, a spus liderul ultranaţionalist rus, afirmând: „Flota rusă nu va pleca nicăieri din Sevastopol, iar gazele le veţi primi la preţuri europene!“. „Vă vom creşte preţul la gaze în mod obligatoriu de două ori pe an“, le-a promis Jirinovski ucrainenilor, la două zile după ce preşedintele rus Dmitri Medvedev l-a anunţat pe omologul său ucrainean, Viktor Iuşcenko, asupra dublării preţului la gazele furnizate Ucrainei de Gazprom de la 1 ianuarie 2009. Prin dorinţa etnicilor ruşi care locuiesc în Ucraina, teritoriile ucrainene din sudul şi estul ţării se vor întoarce la „mama Rusia“, a mai profeţit Vladimir Jirinovski.

Serbia îşi propune aderarea la UE în 4 ani

Serbia se pregăteşte să prezinte în cadrul instituţiilor europene Programul naţional de aderare la forul comunitar, a anunţat vicepremierul sârb Bozidar Djelic. Oficialul a afirmat că Serbia speră să devină membră a Uniunii Europene peste aproximativ 4 ani, apreciind că acesta este un termen realist. Programul naţional de aderare la forul comunitar a fost elaborat timp de 6 luni şi preconizează aderarea Serbiei la UE peste aproximativ 4 ani, principalele demersuri fiind prevăzute în domeniul adoptării acquis-ului comunitar. Potrivit vicepremierului Djelic, acest document va fi prezentat în cadrul instituţiilor europene, urmând apoi să fie organizată la Belgrad o dezbatere publică pe această temă.

Acord franco-german pentru reducerea poluării auto

Franţa şi Germania au ajuns la un acord cu privire la reducerea emisiilor de CO2 ale autovehiculelor, a anunţat cancelarul Angela Merkel, după încheierea summitului franco-german desfăşurat la Straubing. „Am ajuns la un numitor comun într-un dosar în care poziţiile noastre erau foarte diferite“, a declarat dna Merkel într-o conferinţă de presă susţinută în compania preşedintelui francez Nicolas Sarkozy. Fără a intra în detalii, şefa executivului german a precizat că cele două ţări sprijină obiectivul Comisiei Europene de a-i constrânge pe constructorii de automobile să scadă la 120 de grame în medie pe kilometru cantitatea de dioxid de carbon emisă de maşinile pe care le fabrică până la 2012. Germania, care produce maşini de teren mai poluante decât micile modele franceze, a propus, drept principiu, ca toate categoriile de maşini - mici, medii şi mari - să contribuie la reducerea emisiilor. Germania a criticat dur proiectul prezentat de Comisia Europeană în acest sens, care taxează cel mai mult maşinile grele, considerând că acesta i-ar penaliza industria, specializată tocmai pe acest tip de autovehicule.