Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Lumea pe scurt

Lumea pe scurt

Data: 24 Aprilie 2008

Românii şi bulgarii vor cote mai mari la pescuit calcan

Ministrul român al Agriculturii, Dacian Cioloş, şi omologul său bulgar, Nihat Kabil, au discutat despre posibilitatea ca cele două ţări să vină cu o poziţie comună în faţa CE pentru majorarea cotelor de pescuit la calcan în Marea Neagră, transmite BTA. În prezent, cota pentru calcan alocată României şi Bulgariei de CE este de 100 de tone, împărţită în jumătate pentru fiecare dintre cele două ţări. Ministrul bulgar al Agriculturii a apreciat că avansarea unei propuneri de majorare a cotei va depinde de rapoartele institutelor de cercetare din ambele ţări, care să evalueze stocurile de calcan din Marea Neagră. De asemenea, Nihat Kabil a dezvăluit că Bulgaria şi România sunt de părere că în cazul cotei la şprot, stabilită la 15.000 de tone, ar fi mai bine dacă această cotă ar fi eliminată, deoarece ambele ţări nu pot să pescuiască nici măcar jumătate din această cantitate alocată de CE. În plus, Dacian Cioloş şi Nihat Kabil au discutat despre oportunitatea stabilirii unui grup de lucru comun care să elaboreze un program pentru priorităţile celor două ţări în cadrul Politicii Agricole Comune.

„Plai festival“, la Premiile Europene Charlemagne pentru tineret

În seara de 29 aprilie, Premiul European Charlemagne pentru Tineret va fi înmânat la Aachen (Germania) de preşedintele Parlamentului European, Hans-Gert Pöttering şi preşedintele Fundaţiei Internaţionale pentru premiul Charlemagne din Aachen, André Leysen. Premiul pentru tineret oferit de Parlamentul European va oferi fonduri pentru proiecte existente care promovează identitatea şi integrarea europeană. Cele trei premii dotate cu 5.000, 3.000 respectiv 2.000 de euro vor fi acordate pentru cele mai bune trei proiecte. În luna mai, cei trei laureaţi vor fi invitaţi să viziteze PE. Faza naţională a competiţiei europene pentru premiul Charlemagne a fost câştigată în România de către Asociaţia Culturală Sunet Ambianţă Timişoara - A.C.S.A.T., cu proiectul „Plai Festival“. Festivalul Plai îşi propune să promoveze dialogul intercultural într-un mediu multicultural şi artistic. Ediţia a treia a festivalului va avea loc în perioada 12-14 septembrie, la Muzeul Satului Bănăţean din Timişoara. Pe lângă muzică, Festivalul Plai le oferă participanţilor şi ateliere de dezbatere, dans, teatru, cursuri practice de artizanat, etc.

Bulgarii îşi modernizează infrastructura feroviară

Mai multe proiecte în valoare de 580 de milioane de euro pentru dezvoltarea transportului feroviar şi modernizarea infrastructurii feroviare vor fi implementate în Bulgaria, până în anul 2013, conform Programului operaţional pentru Transporturi, a declarat Maria Chakurova de la Compania naţională de infrastructură feroviară din Bulgaria, transmite BTA. Proiectele de infrastructură feroviară acoperă aproximativ 29% din bugetul total al Programului operaţional pentru Transporturi, iar Compania naţională de infrastructură feroviară este al doilea beneficiar după Fondul naţional pentru infrastructură rutieră. Maria Chakurova a apreciat că Bulgaria ar trebui să cheltuiască 1,27% din PIB pentru construcţia şi modernizarea de căi ferate. Aproximativ 30% din fluxurile totale de pasageri din UE utilizează trenul, comparativ cu doar 5% în Bulgaria.