Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Mai multe informaţii pentru clienţii băncilor
Băncile şi societăţile financiare nebancare vor trebui, de la 1 ianuarie 2012, să informeze clienţii nu doar asupra obligaţiilor acestora, ci şi asupra drepturilor pe care le au, odată cu intrarea în vigoare a noului ordin al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a declarat marţi preşedintele autorităţii, Constantin Cerbulescu.
Aceste societăţi vor informa clienţii, prin intermediul unor televizoare instalate în unităţi de la 1 ianuarie 2012, asupra unor obligaţii şi drepturi, nu doar asupra uşurinţei cu care poţi lua un credit. Am discutat despre acest proiect şi cu comisarul european pentru consumatori, John Dalli, care şi-a exprimat susţinerea pentru acest proiect", a spus preşedintele ANPC, într-o conferinţă de presă. Băncile şi IFN-urile sunt obligate ca, de la 1 ianuarie 2012, să aibă în unităţile lor televizoare cu diagonala de minimum 65 cm, la loc vizibil, pe care să ruleze informaţii despre serviciile bancare, comisioane şi dobânzi la depozite, informaţii privind drepturile şi obligaţiile consumatorilor, conform legislaţiei în vigoare, explicaţii cu privire la terminologia specifică domeniului financiar-bancar, potrivit ordinului ANPC, publicat în Monitorul Oficial nr. 620 din 1 septembrie 2011. Băncile vor trebui, de asemenea, ca pe banda scroll să deruleze informaţii referitoare la preţul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, în principal comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere de la ghişeu şi ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de internet banking, valorile indicilor de referinţă utilizaţi în contractele de credit, dobânzile acordate la depozite şi alte produse de economisire. Sunt supuse acestor reguli şi societăţile financiare nebancare, altele decât cele de tip case de ajutor reciproc şi case de amanet. Potrivit actualelor reglementări legale privind contractele de credit pentru consumatori, creditorii au dreptul de a percepe un comision de rambursare anticipată de maximum 1% în cazul în care perioada rămasă din contract este mai mare de un an şi de cel mult 0,5% pentru perioade sub un an. Totodată, creditorii sunt obligaţi să comunice consumatorilor, înainte de semnarea contractului, toate informaţiile relevante printr-un formular standardizat. Alte prevederi au în vedere dreptul consumatorului de a renunţa necondiţionat, fără a invoca motive, în termen de 14 zile de la semnare, la un contract de credit.