Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Majoritatea asigurătorilor repară în loc să schimbe piesele

Majoritatea asigurătorilor repară în loc să schimbe piesele

Un articol de: Oana Nistor - 17 Iunie 2015

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) atrage atenţia asupra faptului că peste 90% dintre societăţile de asigurări din România au început, în ultimii doi ani, să emită soluţii tehnice de reparare a unor piese care de fapt ar trebui înlocuite.

În opinia ASSAI, această soluţie tehnică constituie o operaţie ilegală, neconformă şi care pune în pericol siguranţa rutieră. „Asigurătorii români apelează la astfel de soluţii tehnice pentru că repararea unei bare costă aproximativ 100 de lei, pe când achiziţia uneia noi costă între 800 şi 2.500 de lei. Aceste piese, atunci când sunt reparate (lipite), îşi pierd caracteristicile necesare de elasticitate şi preluare a şocului în cazul unui impact”, se arată în comunicatul ASSAI, citat de Agerpres. Potrivit ASSAI, dacă un păgubit RCA sau asigurat CASCO acceptă o asemenea soluţie tehnică, asigurătorul îi va despăgubi doar 50% din valoarea piesei noi, în cazul în care bara reparată va fi distrusă într-un viitor accident. Mai mult, se face o încadrare juridică diferită a şoferului într-un dosar penal, în cazul unui accident din care a rezultat uciderea din culpă a unui pieton din cauza unui impact cu o piesă reparată neconform.