Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Marile fabrici de îmbrăcăminte se mută din Asia în Balcani

Marile fabrici de îmbrăcăminte se mută din Asia în Balcani

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 15 Noi, 2021

Marile firme de îmbrăcăminte şi încălţăminte îşi mută fabricile în ţări mai apropiate de magazinele lor din SUA şi Europa, pe fondul pandemiei și al problemelor cu transportul din Vietnam şi China care au afectat producţia și livrările în acest an, se arată într-o analiză realizată de Reuters.

Datele vin după ce, în urma creşterii masive a costurilor de transport, marile companii îşi regândesc lanţurile globale de aprovizionare şi hub-urile de producţie low-cost din Asia.
Cel mai recent exemplu este al retailerului spaniol Mango, care a anunţat majorarea producţiei în Turcia, Maroc şi Portugalia. În 2019, compania producea, în mare parte, în China şi Vietnam. Oficialii Mango au declarat pentru Reuters că va fi „extins considerabil” numărul fabricilor în Europa, în 2022.

Bulgaria, Ucraina, România, Cehia, Maroc şi Turcia sunt o parte dintre ţările care au atras interesul producătorilor de îmbrăcăminte şi încălţăminte, deşi China continuă să fabrice o mare parte din produsele care ajung în SUA şi Europa.

„Vedem o creştere semnificativă a activităţii de transport de marfă în fostele republici sovietice, în Ungaria şi România”, a apreciat Barry Conlon, director la Overhaul, firmă de consultanță privind lanţurile de aprovizionare.

La rândul său, Muris Pozderac, secretarul asociaţiei producătorilor de textile şi încălţăminte din Bosnia şi Herţegovina, a declarat, pentru Reuters, că „multe companii din UE caută noi furnizori şi noi lanţuri de aprovizionare pe piaţa din Balcani”.

În trimestrul trei din 2021, comenzile din partea retailerilor prezenţi în Vietnam au scăzut cu 40%, faţă de precedentele trei luni, ca urmare a mutării producţiei în alte țări. (C. Z.)