Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Maşinile second-hand sunt supraevaluate în România

Maşinile second-hand sunt supraevaluate în România

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 02 Decembrie 2014

Românii achiziţionează autoturisme rulate mai scumpe cu până la 1.000 de euro, principala problemă în evaluarea incorectă a acestora fiind nespecificarea numărului de kilometri. În primele zece luni ale anului 2014, înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu aproximativ 3%.

Diferenţa medie dintre preţul corect pentru o maşină second-hand şi preţul cerut de vânzător este de 980 de euro, iar problema în evaluarea corectă a acestor maşini o reprezintă, în continuare, nespecificarea numărului corect de kilometri, potrivit unui studiu de specialitate, realizat pe platforma online VeziCatFace.ro, în care s-au analizat peste 50.000 de anunţuri de vânzare, valabile în perioada iunie-octombrie 2014. Potrivit sursei citate de Mediafax, comparat la nivel de combustibil, diferenţa dintre preţul cerut şi preţul corect este de 1.173 de euro pentru maşinile rulate Diesel, respectiv 638 de euro pentru cele pe benzină. Totodată, în cazul a trei din 10 modele analizate, atunci când kilometrajul creşte, şi preţul prezintă un trend ascendent.

Practica numărului de kilometri daţi înapoi este cea mai des întâlnită problemă în evaluarea corectă a maşinilor rulate, susţin realizatorii studiului, acest lucru fiind vizibil şi în corelaţia directă dintre preţ şi kilometraj întâlnită la circa 30% dintre anunţurile de vânzare second-hand din România.

Studiul arată că, la nivel de brand, cele mai mari diferenţe dintre preţul corect şi cel solicitat de vânzător se găsesc la mărcile premium. De exemplu, pentru Mercedes-Benz şi BMW, preţul cerut este, în medie, cu 1.825 de euro, respectiv 1.806 euro mai mare decât cel corect, în timp ce pentru un Volkswagen diferenţa este la jumătate, 915 euro. De asemenea, pentru un Volkswagen Golf V din 2005, diesel, 1.9 L şi 105 CP, preţul corect variază între 5.000 şi 6.000 de euro, în funcţie de nivelul de echipare. Rezultatele studiului au arătat că 79% dintre anunţurile aflate la vânzare pentru acest model pe piaţa românească au avut un rulaj mai mic decât media din Germania. Dintre acestea, pentru circa 21% din anunţuri, valoarea kilometrajului a fost cu cel puţin 50.000 km mai mică. În acest fel, vânzătorii au reuşit să crească artificial preţul în medie cu 620 de euro pentru fiecare anunţ pentru acest model.

Analiza de specialitate VeziCatFace.ro a fost realizată luând în calcul 50.394 de anunţuri de vânzare pentru maşini second-hand, valabile în perioada iunie - octombrie 2014.

Piaţa auto second-hand, în scădere

În primele zece luni ale anului 2014, potrivit datelor oficiale ale Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut în România cu aproximativ 3%, până la 181.098 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013, când numărul acestora era de 186.997 unităţi. Marca auto second-hand preferată a românilor rămâne Volkswagen, cu 51.228 de unităţi înmatriculate din ianuarie până în octombrie 2014 (+7,88% faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut), urmată de Opel, Ford, Audi şi BMW. Dacia se situează în a doua parte a ierarhiei, cu 782 de exemplare second-hand înmatriculate în intervalul ianuarie - octombrie din acest an (+66,03%, comparativ cu perioada similară din 2013).

La sfârşitul anului 2013, parcul auto naţional din România ajunsese la aproximativ 5,98 milioane de unităţi, în creştere cu 4,73% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, din acest total aproape 4,7 milioane de exemplare fiind autoturisme. Totodată, 1,91 milioane de vehicule din parcul auto naţional erau mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. (Oana Nistor)