Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Măsuri ecologice drastice în oraşele din Germania
La începutul acestui an, în capitala Germaniei, Berlin, şi în Hanovra au intrat în vigoare cele mai aspre măsuri ecologice din Germania, în ceea ce priveşte traficul urban. Astfel, doar autoturismele care îndeplinesc cel puţin normele de poluare 4 mai au acces în centrul celor două oraşe.
Autoturismele care nu îndeplinesc cel puţin normele de poluare 4 nu mai au acces în centrul Berlinului, încă de la 1 ianuarie, aceleaşi măsuri ecologice fiind luate şi de autorităţile din Hanovra, pentru „zona verde“, potrivit „Deutsche Welle“. Marile oraşe germane au amenajat încă de la începutul anului 2008 zone cu protecţie de mediu, în care circulaţia auto este per-misă doar pe baza unor plachete aplicate pe parbrizul maşinilor, care definesc gradul de poluare al acestora. În această categorie se înscriu automobilele pe benzină cu catalizator normat, cele pe gaz, curent electric, biocombustibil sau cele Diesel din grupa Euro 4. Restul maşinilor Diesel, normate Euro 2 sau Euro 3, primesc placheta roşie, respectiv galbenă. Autoturismele pe benzină fără catalizator normat şi Diesel Euro 1 nu beneficiază de placheta ecologică şi nu au acces în zonele cu protecţie de mediu. Berlinul şi Hanovra se află deja cu un pas înainte, interzicând de la 1 ianuarie 2010 accesul automobilelor fără plăcuţa verde, în zona ecologică. Tot de la 1 ianuarie, în Bremen şi Frankfurt pe Main circulaţia maşinilor cu motor Diesel, care au primit placheta roşie, este înterzisă în centrul oraşelor, explică „DW“. Conform Ministerului Federal al Mediului, această delimitare a zonelor ecologice a fost un real success, numai în anul 2008, poluarea Diesel fiind redusă cu aproape 25% în Berlin, iar emisiile de microparticule s-au diminuat cu 14%. De la începutul acestui an a intrat în vigoare şi legislaţia europeană, care stabileşte limita emisiilor de dioxid de azot (NO2) în statele membre.