Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Măsuri pentru integrarea copiilor imigranţi în şcolile europene
▲ Un deputat european ridică problema educaţiei pentru copiii imigranţi din statele comunitare şi afirmă că profesorii trebuie să fie pregătiţi pentru abordări multiculturale pentru o mai bună integrare a acestora în societate ▲
Imigraţia în UE s-a intensificat în ultimele decenii, iar procentul copiilor imigranţi în şcolile europene va creşte în viitor. Integrarea este un proces care implică atât imigranţii, cât şi ţara gazdă. Parlamentul European abordează măsurile necesare pentru ameliorarea educaţiei copiilor imigranţi în UE. Printre acestea se numără evitarea segregării, pregătirea profesorilor în domeniul multicultural şi implicarea familiilor imigranţilor. Deputatul european Hannu Takkula a redactat un raport din proprie iniţiativă privind educaţia copiilor imigranţilor, ca reacţie la Cartea Verde a Comisiei Europene lansată în iulie 2008 pe această temă. Raportul cere egalitate între copiii europeni şi cei imigranţi în ceea ce priveşte accesul la educaţia de calitate şi respinge crearea de ghetouri pentru cei din urmă. Domnul Takkula mai cere în raport predarea limbii ţării gazdă încă din grădiniţă, ore în limba ţării de origine, pentru ca imigranţii să îşi păstreze patrimoniul cultural, şi implicarea tinerilor imigranţi în activităţi în afara şcolii. Implicarea familiilor imigrante în procesul educaţional este văzută ca o cheie a educării copiilor imigranţi. „Dacă părinţii simt că sunt membri ai comunităţii, sunt mai motivaţi şi au mai multă energie pentru a-şi sprijini copiii“, a declarat Takkula, citat de site-ul oficial al PE. Întrucât copiii imigranţi aduc diversitate în şcoli, raportorul parlamentar consideră că profesorii trebuie pregătiţi pentru a avea deprinderi interculturale. Acesta susţine recrutarea profesorilor chiar din ţările de origine ale imigranţilor, pentru a facilita contactul copiilor cu civilizaţia şi cultura ţării din care provin. „Educaţia este cea mai bună modalitate de a avea o rată ridicată de angajare pe piaţa muncii a imigranţilor şi de a-i împiedica pe aceştia să devină infractori, să se orienteze spre terorism sau să o ia pe alt drum nociv. UE nu trebuie să renunţe la nici un talent. Cu siguranţă există o rezervă de talent în copiii imigranţi“, a susţinut europarlamentarul.