Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Măsuri pentru modernizarea sistemelor de transport

Măsuri pentru modernizarea sistemelor de transport

Data: 03 Octombrie 2009

▲ Peste 70% din cetăţenii europeni locuiesc în mediul urban şi 9 din 10 consideră că transportul local ar trebui gestionat mai bine, se arată într-un studiu al Comisiei Europene ▲ Executivul european a elaborat un set de măsuri pentru îmbunătăţirea transportului urban ▲ Printre acestea se numără drepturi sporite pentru persoanele care circulă cu mijloacele de transport în comun şi suplimentarea fondurilor alocate cercetării în domeniul vehiculelor cu emisii zero, dar şi ameliorarea sănătăţii publice şi reducerea disparităţilor economice dintre regiuni ▲

Uniunea Europeană a elaborat un plan de acţiune pe patru ani care cuprinde 20 de măsuri vizând modernizarea sistemelor de transport pentru ca acestea să devină mai eficiente şi mai durabile.

Planul de acţiune global privind mobilitatea urbană vizează următorii patru ani. În 2012, Comisia va examina progresele înregistrate şi va evalua nevoia de acţiune pe viitor. „Pentru prima dată Comisia propune un set de acţiuni concrete, menite să facă transportul urban mai uşor, mai ecologic şi mai bine organizat. Măsurile propuse vor încuraja şi vor ajuta oraşele să facă faţă provocărilor cu care se confruntă. Totodată, ele vor fi mai bine informate şi utilate“, a declarat vicepreşedintele Antonio Tajani, responsabil cu transporturile.

Propunerile vizează îmbunătăţirea drepturilor pasagerilor în transportul public urban, pentru care Comisia va colabora cu sectorul respectiv la elaborarea unui set de angajamente pe bază voluntară. În acelaşi timp, va continua să sprijine cercetarea şi proiectele demonstrative, de exemplu în domeniul vehiculelor cu emisii reduse sau zero-emisii. În plus, se vor stabili legături practice între mobilitatea urbană şi politicile existente ale UE în domeniul sănătăţii, coeziunii şi în favoarea persoanelor cu handicap, se arată în documentul CE.

Alte acţiuni vor include o iniţiativă menită să îmbunătăţească informaţiile cu privire la transport şi prelungirea sprijinirii de către Comisie a campaniilor de informare cum ar fi „Săptămâna europeană a mobilităţii“. În scopul accelerării adoptării planurilor de mobilitate urbană sustenabilă de către autorităţile locale, Comisia va pregăti materiale de informare şi va demara activităţi de formare şi promovare. Comisia va produce, totodată, documente de orientare vizând aspecte importante ale acestor planuri cum sunt livrarea mărfurilor, precum şi sistemele de transport inteligente pentru mobilitatea urbană.

Va fi îmbunătăţită reţeaua de date statistice, se va facilita schimburile de informaţii, inclusiv cu vecinii Europei, şi se va crea o bază de date cuprinzând informaţii privind cele mai bune practici în materie de mobilitate urbană.

9 din 10 cetăţeni europeni cred că traficul din zona lor trebuie îmbunătăţit

Congestia urbană, accidentele rutiere, poluarea aerului şi consumul de energie reprezintă doar unii factori cu impact negativ asupra economiei europene şi asupra bunăstării tuturor cetăţenilor europeni. Peste 70% din populaţia Europei trăieşte în zone urbane, iar aproximativ 85% din produsul intern brut al UE este generat în oraşe. Aproximativ 40% din emisiile de CO2 şi 70% din emisiile de alţi poluanţi provenite din transportul rutier se datorează traficului urban.

Mai mult, unul din trei accidente rutiere cu urmări fatale se produce în zonele urbane, iar statisticile arată că nouă din zece cetăţeni europeni cred că traficul din zona lor trebuie îmbunătăţit. Ca urmare a acestor date îngrijorătoare, Executivul susţine necesitatea abordării acestor probleme pentru succesul strategiei globale a UE de combatere a schimbărilor climatice şi de promovare a creşterii economice şi a dezvoltării durabile.