Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Material didactic auxiliar pentru combaterea abandonului şcolar

Material didactic auxiliar pentru combaterea abandonului şcolar

Data: 28 August 2014

În cadrul campaniei „Hai la şcoală“, derulată de Centrul Rromilor „Amare Rromentza“ şi UNICEF, a fost realizat un film animat de circa 10 minute ce va fi recomandat spre difuzare în şcolile din România ca material didactic auxiliar pentru diverse discipline cu scopul combaterii abandonului educaţional.

„Mashkar amende, e æhavende“ / „Între noi, copiii“ este primul desen animat din Europa în limbile română şi rromani, cu un subiect referitor la combaterea discriminării, interculturalitate şi la stima de sine etnică a rromilor. „Credem că acest mijloc audio-video este eficient pentru profesori, copii, părinţi de a ne face mai toleranţi. Vom dori să îl traducem şi în engleză, pentru a fi distribuit şi în alte ţări şi să fie material auxiliar pentru profesori. Credem că această «rană» poate fi vindecată de noi toţi, împreună“, a spus Delia Grigore, preşedintele Centrului Rromilor „Amare Rromentza“, citată de Agerpres. La rândul său, Sandie Blanchet, reprezentant UNICEF în România, a arătat că acest film bilingv promovează o abordare nouă la nivelul şcolii, familiei şi comunităţii, care să asigure participarea şcolară a tuturor copiilor. Filmul de animaţie va fi însoţit de un ghid de discuţii şi va servi la formarea continuă a cadrelor didactice, care îl vor putea utiliza apoi la clasă. Pentru a ajunge în toate şcolile din România, filmul va fi promovat şi distribuit prin intermediul caselor Corpului Didactic şi inspectoratelor şcolare. (Oana Nistor)