Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Metrou de suprafaţă pe calea ferată

Metrou de suprafaţă pe calea ferată

Un articol de: Corneliu Ciocan - 05 Aprilie 2012

Metrorex şi Ministerul Transporturilor lucrează la proiectul de punere în valoare a liniei de centură de cale ferată a oraşului prin utilizarea ei pentru transportul de călători. "Bucureştiul este unul dintre puţinele oraşe din Europa care are o cale ferată de centură de aproape 80 km, folosită până acum numai pentru transportul de marfă", a spus Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex. Potrivit acestuia, există deja un studiu elaborat, care prevede modernizarea acestei linii pentru transportul de călători, scrie "Capital". Proiectul va costa 500 de milioane de euro şi va fi finalizat până în 2016, promit reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

"Va fi un tren suburban al Capitalei, un fel de metrou de suprafaţă. În total, se vor construi 27 de staţii şi 15 parcări, unde cei care vin din afara Capitalei să-şi poată lăsa maşinile. Proiectul implică şi extinderea reţelei de metrou cu 2,6 km, care se vor construi la capătul liniei Pipera-IMGB, unde această linie iese la suprafaţă", a explicat Ştefan Roşeanu, senior partener Club Feroviar. Acesta a adăugat că, cel mai probabil, lucrările se vor finaliza în 2015-2016, atunci când în Capitală vor fi două inele pe segmentul feroviar: centura feroviară a Bucureştiului şi inelul interior de metrou. Totodată, Roşeanu a spus că va fi nevoie de achiziţia a zece trenuri care să circule pe această linie, la un interval de 15 minute.