Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Mii de reclamații la adresa furnizorilor de energie

Mii de reclamații la adresa furnizorilor de energie

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 03 Septembrie 2021

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a primit în primele şase luni ale acestui an 10.600 de reclamaţii, din care 2.306 privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, potrivit datelor transmise de instituție la solicitarea Agerpres.

Din totalul reclamaţiilor care vizează facturile, 59% au fost transmise spre soluţionare furnizorilor care le-au emis, aceştia procedând la stornarea facturilor reclamate şi la regularizarea plăţilor, acolo unde s-a impus. 

Furnizorul de electricitate pe numele căruia au fost formulate cele mai multe plângeri, respectiv 715, este Enel Energie Muntenia, urmat de Enel Energie - 389 de reclamaţii, Electrica Furnizare - 363, E.ON Energie România - 145 şi Hidro­electrica - 134.

În privinţa gazelor, cele mai multe nemulţumiri au fost la adresa Engie România - 93, E.ON Energie - 74, Enel Energie - 51, Premier Energy - 43 şi Enel Energie Muntenia - 38.

În perioada menționată, „au fost constatate nerespectări ale legislaţiei, aplicându-se 91 de sancţiuni, în sumă totală de 1.190.000 de lei”, se mai arată în răspunsul ANRE.

Principalele nereguli găsite au fost: nerespectarea programului de consum, neincluderea tipului de index în factură, emiterea facturii fără încheierea unui contract, întârzieri în transmiterea răspunsurilor la sesizări etc.

Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea trebuie să se adreseze întâi furnizorului, spun reprezentanţii Autorității, iar dacă răspunsul primit nu este lămuritor, se pot adresa ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, inclusiv instanţelor de judecată. (C. Z.)