Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Mii de turişti îşi strică vacanţa din cauza ofertelor înşelătoare

Mii de turişti îşi strică vacanţa din cauza ofertelor înşelătoare

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 29 Iulie 2014

Turiştii reclamă cel mai des la ANPC că au plătit pentru pachete turistice de mii de euro de care nu au mai beneficiat, că serviciile găsite la locurile de cazare nu s-au ridicat la nivelul celor din ofertă, dar şi reclame înşelătoare de tipul „pentru tine gratuit“.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a prezentat, la solicitarea Mediafax, unele dintre cel mai des reclamate probleme pe care le întâmpină românii în vacanţă.

Au fost cazuri în care turiştii plecaţi în diferite zone turistice, cu pachete de servicii achitate integral la agenţia de turism din România, au suportat pe cheltuiala proprie cazarea şi întoarcerea în ţară, deoarece firma din România a intrat în insolvenţă.

Au fost reclamate şi agenţii de turism la care rezervările se făceau online şi care trimiteau mesaje cu câteva zile înainte de plecare că rezervarea s-a anulat şi că oamenii vor primi contravaloarea sejurului, lucru care nu se mai întâmpla.

La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Iaşi, unii turişti au reclamat că nu le-au fost asigurate în totalitate serviciile din oferta standard denumită „Franţa le grand voyage & nordul Italiei“, şi anume că nu a fost continuat circuitul sau excursia contractată iniţial pentru 16 zile, începând cu ziua a 11-a a excursiei, turiştii fiind anunţaţi că nu mai sunt disponibile fonduri pentru achitarea hotelurilor şi a altor servicii sau cheltuielile pentru continuarea excursiei. Agenţia de turism care a organizat circuitul a trebuit să restituie valoarea serviciilor neprestate şi a fost amendată.

O altă excursie-circuit, Anglia-Scoţia-Irlanda, de 11 zile, contractată de doi clujeni la preţul de 1.085 de euro/persoană, de la o agenţie detailistă din Cluj-Napoca, nu s-a mai efectuat din cauza insolvenţei firmei tour-operatoare din Bucureşti. Agenţia de la Cluj a refuzat să returneze clienţilor suma de 2.174 de euro.

Mai multe persoane au sesizat Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi când au aflat că operatorul turistic care trebuia să le asigure locurile de cazare în Paris nici măcar nu făcuse rezervarea, cu toate că ei achitaseră peste 2.000 de euro. La controlul efectuat s-a constatat că agenţia de turism, deşi nu deţinea licenţă, încasa bani, efectuând rezervări pentru diferite sejururi.

Sfaturi de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor îi sfătuieşte pe cei care achiziţionează pachete de vacanţă să verifice dacă agenţia are poliţă de asigurare în caz de insolvenţă. Totodată, aceştia trebuie să consulte cu atenţie contractul, în special datele legate de unitatea de cazare şi categoria acesteia, detalii legate de mese, mijloace de transport, cuantumul avansului şi alte termene de plată, precum şi alte servicii aflate în pachetul turistic.

Turiştii trebuie să verifice întocmirea de către agenţie a tuturor documentelor necesare: voucherul în cazul serviciilor turistice, biletul în cazul serviciilor de transport, asigurare pentru pachetele de servicii turistice, factura, chitanţa sau extrasul de cont din care să rezulte că cei care au plătit sunt beneficiarii serviciului respectiv.

În situaţia în care, la momentul achiziţionării serviciilor, agenţia nu îşi asumă responsabilitatea scrisă (asigurare Storno, precontract) asupra imposibilităţii din partea consumatorului de a mai beneficia de serviciul respectiv (pentru un motiv personal întemeiat, justificat în baza unui document), consumatorul se poate adresa printr-o reclamaţie scrisă în primul rând către agenţie, precum şi către ANPC. (Cristina Zamfirescu)