Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Milioane de euro pentru promovarea Programului Naţional de Dezvoltare Rurală
▲ Preşedintele comisiei prezidenţiale pentru politici publice de dezvoltare a agriculturii, Dacian Cioloş, susţine utilitatea promovării Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), însă apreciază că notorietatea PNDR trebuie să se regăsească în special în rândul tinerilor fermieri şi al proprietarilor de ferme de semisubzistenţă, pentru a facilita dezvoltarea în mediul rural ▲ Potrivit MAPDR, s-a propus şi aprobat scoaterea la licitaţie a două proiecte ce vizează activităţi de promovare şi publicitate a PNDR ▲
Fostul ministru al Agriculturii, Dacian Cioloş, preşedinte al comisiei prezidenţiale pentru politici publice de dezvoltare a agriculturii, susţine că promovarea Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) este utilă în măsura în care ajunge la publicul ţintă vizat de cele peste 20 de categorii de proiecte, în special fermierii tineri, proprietari de ferme de subzistenţă sau de mici afaceri în mediul rural. „Cred că ar fi foarte util să se identifice modalităţi prin care informaţia specifică, pentru accesarea unor proiecte privind tinerii fermieri, fermele de semi-subzistenţă, deschiderea unor mici afaceri în mediul rural , activităţi sociale în mediul rural, să ajungă la publicul ţintă specific, vizat de aceste măsuri, într-un mod cât mai direct şi clar“, a declarat fostul ministru. Oportunităţile oferite de PNDR trebuie să fie cunoscute de „cei cu idei şi iniţiativă în dezvoltarea unor afaceri în agricultura sau în economia rurală“, crede Cioloş, care s-a declarat convins că actuala conducere a ministerului va găsi „cele mai bune soluţii“ în acest sens. Promovarea PNDR, corelată cu reţeaua grupurilor de acţiune locală Cioloş a spus că fondurile, prevăzute din 2007 pentru promovarea PNDR, sunt utile atât pentru sporirea notorietăţii programului, dar şi la îmbunătăţirea calităţii proiectelor depuse la agenţia specializată, calitate asigurată şi prin „transmiterea unor informaţii suficient de detaliate, specifice, pe categoriile de beneficiari potenţiali“. Una dintre finalităţi ar fi şi reducerea birocraţiei procesului de elaborare şi contractare a proiectelor, a adăugat Cioloş. „Cred că ar fi foarte utilă o corelare a activităţilor prevăzute de acest program de pro-movare a PNDR cu programul care prevede susţinerea financiară a formării unei reţele de dezvoltare rurală, ce urmează să sprijine constituirea şi punerea în reţea a unor Grupuri de Acţiune Locală (parteneriate public-privat în mediul rural, pentru susţinerea unor strategii de dezvoltare rurală locală) în cadrul programului LEADER“, a mai comentat, pentru Mediafax, fostul ministru. El a mai spus că reţeaua grupurilor de acţiune locală, care urmează să fie susţinută de un buget de aproape 30 de milioane de euro, ar putea fi folosită şi pentru susţinerea unor acţiuni de promovare a PNDR printre potenţialii beneficiari din mediul rural. Spoturi TV şi macheteîn presa scrisă Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale are obligaţia asumată faţă de Comisia Europeană de a face promovare şi publicitate măsurilor din PNDR din fonduri europene, conform Reg. (CE) 1698/2005. Astfel, s-a propus şi aprobat scoaterea la licitaţie a două proiecte ce vizează activităţi de promovare şi publicitate a PNDR, respectiv „Îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale a PNDR“ în valoare de 2.040.000 de euro pe o perioadă de un an şi „Acţiuni de promovare a PNDR“ în valoare de 7.771.540 de euro pe o perioadă de 2 ani. În cadrul proiectului „Îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale a PNDR“, conform caietului de sarcini, se vor crea şi produce 2 spoturi TV, se vor crea, produce şi difuza 2 spoturi radio, se vor produce şi difuza 4 machete în presa scrisă, iar în cadrul proiectului „Acţiuni de promovare a PNDR“ se va face difuzarea spoturilor TV. Publicul ţintă al PNDR îl constituie potenţialii beneficiari, de la fermieri, organizaţii de producători, până la mediul de afaceri din spaţiul rural. „Numai prin publicitatea şi informarea corectă a potenţialilor beneficiari se va ajunge la o creştere a gradului de conştientizare asupra beneficiilor ce pot fi obţinute prin accesarea fondurilor europene şi implicit la creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene“, se arată în comunicatul MAPDR. Programul Naţional de Dezvoltare Rurală a fost lansat în luna martie a anului trecut, România beneficiind, prin intermediul acestuia, de fonduri UE de circa opt miliarde de euro, până în 2013, la care se adaugă contribuţia statului român, de 20% din valoarea totală a proiectelor, reprezentând circa două miliarde de euro.