Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Ministrul mediului: Nu se va introduce nici o formă de taxă auto
Anul acesta nu se va introduce nici o formă de taxă auto şi niciodată nu se va mai introduce o taxă auto sub forma în care a existat, a afirmat ministrul mediului, sugerând că soluțiile pentru reducerea poluării sunt la nivel local. La Galați, pentru a încuraja mijloacele de transport nepoluante, administrația locală a majorat taxa auto locală cu 55%, dar decizia a dus la proteste în stradă.
Ministrul mediului, apelor şi pădurilor, Tanczos Barna, a spus, săptămâna trecută, într-o conferință de presă, că, în principiu, taxarea poluării nu se face pentru a aduna bani la buget, ci se face pentru descurajarea formelor de poluare, iar anul acesta România trebuie să decidă ce măsuri va lua pentru rezolvarea acestei probleme. „În România, sunt zone unde nu există poluare a aerului, dar sunt şi zone unde suntem în situaţia de infringement. Sunt comunităţi care pot rezolva problema pe plan local, sunt comunităţi care poate nici nu-şi dau interesul pentru rezolvarea problemei. România trebuie să decidă în 2021 dacă va folosi soluţia taxării ca o soluţie de reducere a poluării cel puţin în marile centre urbane, acolo unde avem problema infringementului şi unde, dacă nu găsim soluţii şi dacă poluarea nu o să scadă, nu scăpăm de penalităţile Comisiei Europene”, a spus ministrul mediului.
Tanczos Barna a subliniat că se va extinde numărul staţiilor de măsurare şi de monitorizare a poluării aerului în toate centrele urbane și că se așteaptă, în unele zone, la o situație gravă.
„O să achiziţionăm peste 140 de staţii noi şi de senzori - şi cu cât reţeaua o să fie mai mare, cu atât imaginea legată de poluare o să fie clară. Şi în anumite zone imaginea va fi una gravă. Vom vedea că sunt zone din anumite centre urbane unde poluarea este alarmantă sau la nivelul maxim admis de Uniunea Europeană. Deci, în concluzie, în nici un caz taxă auto, pentru că am văzut că în ultimii zece ani am pierdut toate procesele“, a conchis ministrul.
Însă, nici la nivel local, decizia de taxare a mașinilor poluante nu este ușor de luat. La Galați, unde s-a întâmplat acest lucru, oamenii au ieșit acum câteva zile în stradă. Protestele au apărut din cauza majorării cu 55% a impozitului auto pentru proprietarii de autovehicule sub 12 tone, scrie Agerpres. Administraţia publică locală a justificat majorarea taxei auto prin faptul că gălăţenii ar putea fi astfel încurajaţi să renunţe la maşinile clasice, poluante și să folosească transportul public sau să-și cumpere autovehicule ecologice, care beneficiază de facilități fiscale.
„Impozitul auto a fost majorat la sfârşitul anului trecut ca urmare a unei hotărâri a Consiliului Local Galaţi, care a avut în vedere încurajarea utilizării transportului nepoluant”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Petrica Paţilea, citat de Agerpres. (C. Z.)