Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Mișcarea fizică ajută la menținerea stării de bine

Mișcarea fizică ajută la menținerea stării de bine

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 16 Noi, 2020

În România, exerciţiile fizice, mersul pe jos, utilizarea Internetului sau interacţiunile sociale la distanţă au fost cele mai eficiente strategii de adaptare în perioada pandemiei de COVID-19, arată rezultatele preliminare ale unui studiu mondial privind sănătatea şi funcţionarea în timpul crizei sanitare. Potrivit specialiștilor, fiecare persoană ar trebui să fie conştientă de importanţa pe care mișcarea fizică o are pentru starea generală de bine.

„Chestionarul a vizat informaţii despre starea demografică şi socio-economică, sănătatea fizică şi mentală, bunăstarea, funcţionarea, factorii emoţionali/ psihologici, comportamentali şi de mediu, accesul la sănătate, respectarea tratamentului, telemedicina, opiniile personale despre măsurile de răspuns la pandemie şi strategiile individuale de coping (adaptare)”, a declarat directorul medical în cadrul Institutului de Psihiatrie „Socola” din Iaşi, Ovidiu Alexinschi. În cadrul studiului, au fost completate peste 108.000 de chestionare la nivel mondial, din care 2.000 au fost din România. „Cele mai eficiente strategii de adaptare la aproximativ jumătate din respondenţi au fost contactul direct personal sau interacţiunea, exerciţiile fizice sau mersul pe jos, utilizarea internetului, ho­bby-ul semnificativ, utilizarea mass-media, social media/ interacţiunile sociale la distanţă, studierea sau învăţarea a ceva nou şi lucrul de la domiciliu”, a arătat Alexinschi, citat de Agerpres.

Mai mult decât atât, potrivit lui Bogdan-Alexandru Hagiu, medic şi conferenţiar la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, mişcarea are beneficii şi pentru cei care vor să ţină virusul la distanţă. Cercetătorul a explicat câteva metode simple care pot fi aplicate de orice persoană. „Eu cred că în scop profilactic pentru COVID-19 sunt indicate, după cunoştinţele actuale, doar exerciţiile de anduranţă cu intensitate medie. Consecinţele efortului fizic intens asupra riscului de infectare şi a evoluţiei ­COVID-19 sunt în curs de cercetare, aşa că vreau să recomand ceva sigur. Anduranţă de intensitate medie înseamnă aerobic la domiciliu, există programe on-line. Durata unei şedinţe trebuie să fie de maximum 45 de minute, pentru a nu periclita imunitatea. Mai înseamnă activităţile în aer liber, cum ar fi alergarea, mersul pe bicicletă, dar efortul resimţit să nu depăşească, pe o scară de la 1 la 20, nivelul 12. Trebuie ca subiectul să fie capabil să discute în timpul efortului”, a completat Hagiu.

Conform ultimului Eurobarometru, publicat de Comisia Europeană în 2018, România se află pe locul 2 în ceea ce priveşte sedentarismul. Studiul arată că mai mult de 63% din români nu practică niciodată nici o formă de activitate fizică.

(Cristina Zamfirescu)

Citeşte mai multe despre:   coronavirus  -   pandemie