Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Modificări în legislația care reglementează actele de identitate
Ministerul Afacerilor Interne a organizat o dezbatere publică pe marginea unui proiect de lege ce prevede, printre altele, ca personalul serviciilor de evidenţă a populației să verifice dacă cel care solicită un document de identitate locuieşte efectiv în imobilul de domiciliu.
Potrivit directorului Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Cătălin Giulescu (foto), articolul din proiect care prevedea posibilitatea anulării actului de identitate va fi revizuit, la propunerea reprezentanţilor societăţii civile prezenți la dezbatere. „În nici un caz această menţiune de anulare a domiciliului nu va fi luată doar pe baza unei constatări a unui poliţist”, a declarat Cătălin Giulescu, potrivit Agerpres.
El a explicat că verificarea veridicității domiciliului va presupune, în cel puțin 60 de zile, o notificare inițială, o solicitare de a lua legătura cu autoritățile, apoi o altă notificare cu privire la procedura care urmează să fie iniţiată.
„Nimeni nu-şi propune o evaluare a tuturor menţiunilor (de domiciliu, n.r.) din România. Totuşi, există aproximativ 100 de adrese la nivel naţional unde figurează mai mult de 1.000 de cetăţeni”, a mai declarat oficialul. În aceste cazuri va fi vorba de radierea privind menţiunea domiciliului, și nu de anularea cărţii de identitate.
Potrivit lui Giulescu, proiectul de ordonanţă îşi propune alinierea la legislația europeană privind termenele de valabilitate a actelor de identitate şi o serie de simplificări, în special în ceea ce priveşte documentele necesare la preschimbarea buletinului, inclusiv introducerea, în a doua parte a anului, a cărţii de identitate electronice la nivel naţional. (C. Z.)