Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Modificări în legislația care reglementează actele de identitate

Modificări în legislația care reglementează actele de identitate

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 27 Ianuarie 2022

Ministerul Afacerilor Interne a organizat o dezbatere publică pe marginea unui proiect de lege ce prevede, printre altele, ca personalul serviciilor de evidenţă a populației să verifice dacă cel care solicită un document de identitate locuieşte efectiv în imobilul de domiciliu.

Potrivit directorului Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Cătălin Giulescu (foto), articolul din proiect care prevedea posibilitatea anulării actului de identitate va fi revizuit, la propunerea reprezentanţilor societăţii civile prezenți la dezbatere. „În nici un caz această menţiune de anulare a domiciliului nu va fi luată doar pe baza unei constatări a unui poliţist”, a declarat Cătălin Giulescu, potrivit Agerpres.

El a explicat că verificarea veri­dicității domiciliului va presupune, în cel puțin 60 de zile, o notificare inițială, o solicitare de a lua legătura cu autoritățile, apoi o altă notificare cu privire la procedura care urmează să fie iniţiată. 

„Nimeni nu-şi propune o evaluare a tuturor menţiunilor (de domiciliu, n.r.) din România. Totuşi, există aproximativ 100 de adrese la nivel naţional unde figurează mai mult de 1.000 de cetăţeni”, a mai declarat oficialul. În aceste cazuri va fi vorba de radierea privind menţiunea domiciliului, și nu de anularea cărţii de identitate.

Potrivit lui Giulescu, proiectul de ordonanţă îşi propune alinierea la legislația europeană privind termenele de valabilitate a actelor de identitate şi o serie de simplificări, în special în ceea ce priveşte documentele necesare la preschimbarea buletinului, inclusiv introducerea, în a doua parte a anului, a cărţii de identitate electronice la nivel naţional. (C. Z.)