Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Modificări la poliţele RCA
Autorităţile ar putea introduce un sistem de control al preţurilor în cazul RCA pentru a se putea interveni asupra nivelului primei, conform unui proiect de ordonanţă de urgenţă privind RCA. Şoferii vor avea posibilitatea de a încheia poliţe pe o perioadă de la o lună la 12 luni, multiplu de o lună.
Potrivit ordonanţei RCA, şoferii vor avea posibilitatea de a încheia poliţe o perioadă de la o lună la 12 luni, multiplu de o lună, în funcţie de opţiunea asiguratului.
De asemenea, contractul RCA poate fi suspendat la cererea asiguratului pe perioada suspendării dreptului de circulaţie al vehiculului conform prevederilor legale sau pe perioada imobilizării vehiculului.
O altă prevedere din proiectul ordonanţei de urgenţă spune că asigurarea RCA ar putea avea o limită minimă de despăgubire de 5 milioane euro pentru vătămări corporale şi decese, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial produse în unul şi acelaşi accident, indiferent de numărul persoanelor păgubite.
„Cu toate că piaţa asigurărilor este liberalizată, directiva 2009/138/CE a acordat statelor membre, în anumite condiţii restrictive, posibilitatea de a exercita un control asupra preţurilor. În acest context, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) poate solicita asigurătorilor să notifice în prealabil majorarea primelor sau poate solicita aprobarea majorării acestora, ca parte a unui sistem general de control al preţurilor. Introducerea în proiectul de act normativ a acestei prevederi va oferi posibilitatea legală de a se putea interveni asupra nivelului primei, ca o acţiune de ultimă instanţă, în contextul introducerii unui sistem general de control al preţurilor”, se spune în nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă (RCA) publicat, vineri, pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP).
Tot în document se precizează că „piaţa asigurărilor este liberalizată complet din punctul de vedere al stabilirii preţurilor, respectiv primelor de asigurare, ASF neputând interveni asupra condiţiilor de asigurare decât în măsura în care acestea pot fi dovedite ca fiind abuzive în relaţia cu asiguraţii”.
Patronatele din transporturile rutiere sunt însă nemulţumite şi solicită Guvernului să îngheţe tarifele RCA prin intermediul unei ordonanţe de urgenţă, conform cu propunerile transportatorilor trimise Executivului la începutul lunii august, se arată într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), citat de Agerpres.
„Actuala ordonanţă de urgenţă este doar generală şi nu limitează tarifele RCA, transportatorii rutieri fiind nemulţumiţi de forma acesteia, urmând ca, în data de 15 septembrie 2016, să se organizeze un protest naţional împotriva creşterii tarifelor RCA”, notează sursa citată.
Potrivit UNTRR, organizaţie profesională şi patronală care reprezintă interesele a peste 14.000 de transportatori rutieri pe plan intern şi internaţional, „sistemul bonus-malus nu funcţionează, tarifele RCA au crescut de două-trei ori, iar acordarea bonusului de către firmele de asigurare nu mai îndeplineşte scopul pentru care a fost creat, încălcându-se Norma nr. 23/2014”.
Potrivit exemplelor publicate de către Uniune, în 2012 un RCA pentru un camion costa 300 de euro, în 2013 poliţa a ajuns să valoreze 700 de euro, iar tarifele au crescut la 1.000 de euro în 2014, la 3.500 euro la final de 2015 şi, în pofida sesizărilor şi a dialogului cu autorităţile şi asigurătorii, asigurarea RCA pentru camioane a ajuns să coste peste 5.000 euro la clasa B0, după luna iulie 2016.