Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Nabuco are nevoie de o prefinanţare de aproape 300 de milioane de euro

Nabuco are nevoie de o prefinanţare de aproape 300 de milioane de euro

Data: 28 Ianuarie 2009

▲ Această sumă este necesară pentru acoperirea unor riscuri pe care şi le asumă companiile participante la proiect ▲ Conducta ar urma să aibă o lungime de 3.300 de kilometri şi să transporte circa 31 de miliarde de metri cubi de gaze naturale anual ▲ Nabucco necesită aproximativ două milioane de tone de oţel, 200.000 de ţevi şi peste 30 de compresoare ▲

Proiectul Nabucco are nevoie de o prefinanţare europeană de aproximativ 200-300 de milioane de euro, iar participarea Turciei la proiect este esenţială, a declarat, ieri, în deschiderea summitului Nabucco, de la Budapesta, prim-ministrul Ungariei, Ferenc Gyurcsány. „Proiectul Nabucco are nevoie de o prefinanţare europeană de 200-300 de milioane de euro. Această sumă este necesară pentru acoperirea unor riscuri pe care şi le asumă companiile participante la proiect“, a spus Gyurcsány.

Premierul ungar a precizat că proiectul are nevoie de o conducere europeană, care să reunească factorii de decizie la nivel naţional din fiecare stat participant. „Trebuie să găsim un consiliu de conducere internaţional pentru Nabucco. Vom stabili componenţa acestui consiliu în luna iunie. Până atunci, Ungaria poate asigura secretariatul general al acestui consiliu“, a arătat premierul ungar. În ceea ce priveşte poziţia Turciei în proiectul Nabucco, prim-ministrul ungar a precizat că „participarea acestei ţări la proiect este una cheie“. „Avem nevoie de Turcia. Participarea Turciei este cheie la proiectul Nabucco“, a subliniat Gyurcsány.

Cortina de fier dintre partea de est a Europei şi cea de vest trebuie eliminată prin construirea unor conducte care să asigure aprovizionarea ţărilor europene cu energie din alte surse decât cele existente în prezent, a apreciat, de asemenea, prim-ministrul Gyurcsány. „Cortina de fier dintre partea de est a Europei şi cea de vest trebuie eliminată prin construcţia unor conducte care să asigure aprovizionarea ţărilor europene cu energie din alte surse decât cele existente. Proiectul Nabbucco nu este numai un proiect comercial, ci unul care oferă siguranţă energetică Europei“, a spus acesta.

La summitul Nabuco participă oficiali guvernamentali din zece state implicate. Delegaţia română este condusă de ministrul Economiei, Adriean Videanu, şi este formată din oficiali ai companiei Transgaz, principalul distribuitor de gaze din România. Din partea ţărilor care participă la consorţiul Nabucco se află la Budapesta ministrul Economiei şi muncii din Austria, Reinhold Mitterlehner, premierul Bulgariei, Sergei Stanishev, ministrul Economiei şi resurselor naturale din Turcia, Hilmi Güler, şi secretarul de stat în Ministerul Economiei şi tehnologiei din Germania.

31 de miliarde de metri cubi anual

Sursele de gaze pentru gazoduct reprezintă o temă delicată ce va fi discutată cu această ocazie. Concepută ca o alternativă la gazul natural furnizat de Rusia, Nabucco ar oferi Uniunii Europene o sursă alternativă de aprovizionare cu gaz provenit din Azerbaidjan, Iran, Irak, Turkmenistan şi Kazahstan. Nabucco vizează transportul de gaze naturale din zona Mării Caspice către Europa prin Turcia, Bulgaria, România, Ungaria şi Austria. Conducta ar urma să aibă o lungime de 3.300 de kilometri şi să transporte circa 31 de miliarde de metri cubi de gaze naturale anual.

Proiectul Nabucco a fost demarat de cinci companii de profil, OMV (Austria), MOL (Ungaria), Botas (Turcia), Bulgargaz (Bulgaria), Transgaz (România). Recent, consorţiul Nabucco a dobândit un al şaselea partener prin includerea companiei RWE (Germania). Nabucco necesită aproximativ două milioane de tone de oţel, 200.000 de ţevi şi peste 30 de compresoare.

Consorţiul Nabucco a solicitat un ajutor financiar de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru finanţarea proiectului, însă banca are nevoie de mai multe informaţii înainte de a lua o decizie, a declarat, luni, preşedintele BEI, Philippe Maystadt.