Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Negocieri pentru termenul care va opri producția de mașini clasice

Negocieri pentru termenul care va opri producția de mașini clasice

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 29 Iunie 2022

Cinci state membre UE, printre care se numără Italia şi România, încearcă să relaxeze un obiectiv important de pe agenda Uniunii Europene care prevede eliminarea mașinilor cu motoare cu combustie internă până în 2035, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Cele cinci țări, Italia, Bulgaria, Slovacia, Portugalia şi România, cer o amânare cu cinci ani în planul UE ce ar obliga producătorii auto să elimine complet emisiile din vehiculele pe care le vând, potrivit unei propuneri consultate de Bloomberg. De asemenea, grupul ar opta pentru o scădere cu 90% a emisiilor de la automobile până în 2035, în loc de reducerea de 100% propusă de Comisia Europeană pentru 2035. În plus, Italia vrea să obţină o reducere pentru constructorii auto de nişă, cum este Ferrari, cel puţin până în 2036.

Discuţiile dificile vor avea loc în această săptămână, la reuniunea miniştrilor energiei din blocul comunitar, în cadrul căreia Franţa, încă deţinătoare a preşedinţiei rotative a UE până la 1 iulie, vrea să impună o serie de iniţiative legislative în domeniul mediului. Franţa a decis să respecte planul propus de Comisia Europeană privind eliminarea motoarelor clasice din noile autoturisme până în 2035.

La rândul său, Parlamentul European şi-a exprimat luna aceasta sprijinul pentru planul care vizează eliminarea din fabricație în 2035 a mașinilor cu combustie internă, ceea ce va însemna sfârşitul unei tehnologii care a fost în centrul industriei auto timp de peste un secol, însă a votat să permită o excepţie pentru constructorii specializați, precum Ferrari şi Lamborghini, cu condiția ca aceștia să producă mai puţin de 10.000 de automobile până la finele lui 2035. (C. Z.)