Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Negocieri pentru termenul care va opri producția de mașini clasice
Cinci state membre UE, printre care se numără Italia şi România, încearcă să relaxeze un obiectiv important de pe agenda Uniunii Europene care prevede eliminarea mașinilor cu motoare cu combustie internă până în 2035, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Cele cinci țări, Italia, Bulgaria, Slovacia, Portugalia şi România, cer o amânare cu cinci ani în planul UE ce ar obliga producătorii auto să elimine complet emisiile din vehiculele pe care le vând, potrivit unei propuneri consultate de Bloomberg. De asemenea, grupul ar opta pentru o scădere cu 90% a emisiilor de la automobile până în 2035, în loc de reducerea de 100% propusă de Comisia Europeană pentru 2035. În plus, Italia vrea să obţină o reducere pentru constructorii auto de nişă, cum este Ferrari, cel puţin până în 2036.
Discuţiile dificile vor avea loc în această săptămână, la reuniunea miniştrilor energiei din blocul comunitar, în cadrul căreia Franţa, încă deţinătoare a preşedinţiei rotative a UE până la 1 iulie, vrea să impună o serie de iniţiative legislative în domeniul mediului. Franţa a decis să respecte planul propus de Comisia Europeană privind eliminarea motoarelor clasice din noile autoturisme până în 2035.
La rândul său, Parlamentul European şi-a exprimat luna aceasta sprijinul pentru planul care vizează eliminarea din fabricație în 2035 a mașinilor cu combustie internă, ceea ce va însemna sfârşitul unei tehnologii care a fost în centrul industriei auto timp de peste un secol, însă a votat să permită o excepţie pentru constructorii specializați, precum Ferrari şi Lamborghini, cu condiția ca aceștia să producă mai puţin de 10.000 de automobile până la finele lui 2035. (C. Z.)