Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Negocieri tensionate la Volkswagen
Într-un context economic dificil pentru Volkswagen AG cauzat de scăderea vânzărilor și concurența vehiculelor ieftine din Asia, conducerea companiei și sindicatul IG Metall, care îi reprezintă pe cei 300.000 de salariați ai VW, au început săptămâna trecută negocierile anuale ale contractului colectiv de muncă, scrie dpa.
Sindicatul a cerut o majorare salarială de 7%, făcând referire la profiturile semnificative ale grupului Volkswagen. Dar conducerea a respins solicitările şi a atras atenţia asupra concedierilor și a reducerilor de salarii. „Avem nevoie de o reducere de costuri. Este necesară de asemenea o contribuţie de la angajaţi”, a spus şefa de la resurse umane, Arne Meiswinkel, negociatorul-cheie al VW. „Închiderile de fabrici şi concedierile masive nu sunt în programul nostru”, a replicat Thorsten Gröger, negociator-şef pentru IG Metall.
Liderii sindicali au cerut detalii concrete privind planurile de austeritate, inclusiv ce uzine ar putea fi închise şi cât de multe joburi sunt în pericol. Câteva mii de angajaţi VW au protestat în faţa clădirii din Hanovra unde au loc discuțiile. Ei au folosit tobe, sirene şi fluiere pentru a denunţa planurile de reducere a costurilor.
Negocierile au loc în condițiile în care Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a anunţat că va abandona o serie de acorduri de muncă datând din 1994 care împiedică concedierile până în 2029, ceea ce sporeşte perspectiva reducerilor de personal din 2025. Compania ar putea închide fabrici pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, ceea ce dă fiori reci Guvernului de la Berlin deoarece criza de la Volkswagen ar putea declanșa reacții în lanț în toată economia Germaniei. (C.Z.)