Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Nevoia de informare și de sprijin emoțional a vârstnicilor

Nevoia de informare și de sprijin emoțional a vârstnicilor

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 11 Ianuarie 2023

Peste 13.000 de apeluri au fost înregistrate anul trecut la Telefonul Vârstnicului, o linie telefonică gratuită și confidențială, inițiată de Fundaţia Regală Margareta a României, la care orice persoană în vârstă poate primi informații, sfaturi sau sprijin.

Linia telefonică este disponibilă la numărul 0800.460.001, între orele 8:00-20:00 - de luni până vineri, și între orele 8:00-16:00 - sâmbăta.

Din cei 2.485 de seniori care au sunat la Telefonul Vârstnicului anul trecut, 50% provin din mediul rural şi oraşe mici, 32% au între 70 şi 80 de ani, iar 59% au declarat că locuiesc singuri.

Pe primul loc în topul motivelor de apelare este obţinerea de informaţii practice, precizează Fundaţia Regală Margareta a României. Astfel, 1.047 de seniori au solicitat, printre altele, date şi contacte ale unor instituţii de stat sau private care oferă servicii specifice acestei categorii de vârstă.

Pe locul doi în topul apelurilor a fost nevoia de îngrijire şi sprijin la domiciliu. Astfel, 695 dintre apelanţi au cerut informaţii despre cămine pentru vârstnici, proceduri de instituţionalizare, resursele disponibile în comunitate, precum şi recomandări privind instituţiile care oferă îngrijiri medicale la domiciliu. 

Pe locul al treilea au fost solicitările de sprijin material, fiind înregistrate 546 de astfel de cereri. Seniorii au fost îndrumaţi spre serviciile de asistenţă socială din comunitate, operate de direcţiile generale de asistenţă socială sau de ONG-uri. 

Potrivit fundației, 130 dintre seniorii care au sunat pentru prima dată au fost în căutarea unui sprijin emoţional, confruntându-se cu singurătatea, cu provocări sociale sau personale. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   Fundația Regală Margareta a României  -   Telefonul varstnicului