Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială O firmă germană va fabrica sateliţii pentru GPS-ul european

O firmă germană va fabrica sateliţii pentru GPS-ul european

Data: 10 Ianuarie 2010

Comisia Europeană a dezvăluit numele companiilor care se vor ocupa de sistemul european de navigaţie prin satelit - Galileo. OHB (Orbitale Hochtechnologie Bremen) din Germania a fost aleasă pentru fabricaţie, dublată pe alocuri de Astrium, concurenta sa. „Comenzile pentru sateliţi vor fi făcute acestor două trusturi în funcţie de oferta cea mai avantajoasă, astfel încât să se reducă riscul unor întârzieri în livrare“, a declarat comisarul european al Transporturilor, Antonio Tajani.

Serviciile de întreţinere au fost atribuite de Bruxelles companiei italiene Thales Alenia Space, contractul fiind în valoare de 85 milioane de euro.

Galileo va reprezenta un proiect de localizare prin satelit similar GPS-ului american, însă mult mai precis, urmând a fi achiziţionaţi 30 de sateliţi, 14 dintre aceştia, în valoare de 566 milioane de euro, fiind deja comandaţi la OHB.

Sistemul de localizare prin satelit se află pe agenda liderilor europeni de aproximativ 10 ani şi, potrivit Comisiei Europene, va deveni operaţional la începutul anului 2014. Costurile proiectului se ridică, în total, la 3,4 miliarde de euro.