Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială O treime dintre angajați sunt mai productivi acasă

O treime dintre angajați sunt mai productivi acasă

Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 04 Apr, 2020

Un angajat român din trei (29%) lucrează, în prezent, de acasă, iar peste o treime dintre aceştia (35%) au constatat că sunt mai productivi în această perioadă de muncă obligatorie la domiciliu, pentru că nu mai pierd timp cu deplasarea zi de zi la birou, arată un studiu realizat de BestJobs în perioada 16-30 martie 2020, pe un eşantion de 1.022 de utilizatori de internet.

Conform cercetării, din totalul celor care lucrează de acasă, pe lângă cei care susțin că sunt mai productivi (35%), alţi 17,5% spun că sunt mai concentraţi, întrucât nu mai sunt întrerupţi de către colegi, iar 10% se simt mai puţin stresaţi ca urmare a lipsei presiunii directe a şefului. În acelaşi context, numai 13% dintre cei care lucrează la domiciliu au declarat că sunt mai puţin eficienţi, deoarece trebuie să se ocupe şi de treburi casnice sau de copii.

Studiul relevă, totodată, că principalele trei provocări pe care le întâmpină angajaţii care lucrează de acasă sunt: lipsa unei comunicări eficiente cu restul echipei (15,7%), lipsa clarităţii în ceea ce priveşte sarcinile zilnice (11,82%) şi comunicarea deficitară cu clienţii (9,17%).

În ceea ce priveşte instrumentele de comunicare pe care le folosesc, cei mai mulţi dintre angajaţi ţin legătura cu managerul, colegii sau cu clienţii prin telefon (13,6%), prin mesagerie instant (Whatsapp, Messenger, Slack etc.) în proporţie de 10,93%, dar şi prin e-mail (9,7%) şi apeluri video (Skype, Zoom etc.), în cazul a 6,53% dintre participanţi.

„Când vine vorba de starea emoţională (…), cei mai mulţi dintre intervievaţi spun că izolarea le induce o stare de singurătate şi de anxietate (20,1%), dar şi de stres (19,05%) şi chiar de depresie (7,41%)“, se menţionează în concluziile studiului.

(Cristina Zamfirescu)