Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Operatorii turci s-au solidarizat cu greviştii din portul Constanţa
„Colegii noştri turci au spus: plătiţi salariile care vi se cer la Constanţa, că noi nu suntem mai ieftini pentru munca pe care o cereţi“, a spus liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Costel Petre
Liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP), Costel Petre, a declarat că noua rundă de negocieri, solicitată de administraţia societăţii Constanta South Container Terminal (CSCT), subsidiară celui de-al doilea mare operator portuar de profil din lume, Dubai Port World (DPW), a eşuat lamentabil. Liderul sindical a precizat că, încă de la începutul discuţiilor, compania a somat sindicatul să readucă salariaţii la lucru, fără a accepta să acorde nici una dintre cererile de majorare salarială. „Patronatul încearcă să pună presiune maximă pe salariaţi în aceste momente, vrând să dea senzaţia că nu cedează faţă de cererile salariale şi, totodată, să inducă angajaţilor ideea că această grevă va îndepărta transportatorii navali de Portul Constanţa, încercând să redirecţioneze două nave să descarce la Istanbul“, a declarat liderul sindical. Operatorii portuari din Istanbul au refuzat să descarce două nave ale companiei Potrivit lui Costel Petre, „surpriza a fost că operatorii portuari din Istanbul, după ce au fost avizaţi de Sindicatul Internaţional al Transportatorilor (ITF) asupra conflictului sindical de la Constanţa, au dat dovadă de solidaritate, anunţând pe loc, în mod elegant, că cele două nave încărcate cu câte 7 mii de containere depăşesc capacitatea de operare din port şi pot pune în pericol atât infrastructura portuară, cât şi integritatea fizică a salariaţilor, din cauza volumului mare de muncă“. „Cu alte cuvinte, colegii noştri turci au spus: plătiţi salariile care vi se cer la Constanţa, că noi nu suntem mai ieftini pentru munca pe care o cereţi“, a spus liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare. În aceste condiţii, preşedintele FNSP a anunţat că greva generală va continua, până când operatorii din terminalul de containere din Portul Constanţa Sud vor primi cel puţin majorarea salarială de 700 de lei şi recunoaşterea sporului de vechime, acordat prin contractul colectiv pe ramură. Potrivit liderului sindical, creşterea productivităţii muncii, la Terminalul de Containere Constanţa Sud, a fost una excepţională pe plan european, urcând de la 500 de mii de TEU (containere), în 2006, la un milion TEU, în 2007, şi 1,5 milioane TEU, în 2008, ceea ce înseamnă un procent de peste 85%, din totalul mărfurilor containerizate în toate terminalele din Portul Constanţa. „În aceste condiţii, noi cerem o creştere cu doar 4% a cheltuielilor de salarizare, în situaţia în care terminalul din Constanţa este fruntaş pe ramură în cadrul DPW şi oferă lucrătorilor portuari români salarii reprezentând între 7-9% din veniturile colegilor europeni, la un volum de muncă egal şi rate ale profiturilor cu până la 50% mai mari, decât în porturile din statele UE“, a subliniat liderul sindical.