Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială „Partituri arhitecturale” în tuş şi acuarelă

„Partituri arhitecturale” în tuş şi acuarelă

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Actualitate socială
Un articol de: Ioan Bușagă - 09 Feb 2017

Artistul George-Paul Mihail a pregătit iubitorilor arhitecturii italiene o nouă expoziţie, în cadrul căreia au fost expuse 49 de lucrări de pictură, în tuş şi acuarelă. Vernisajul a avut loc marţi, 7 februarie, la sediul Institutului Italian de Cultură din București.

Expoziția de pictură în tuş și acuarelă intitulată „Partituri arhitecturale”, semnată de artistul George-Paul Mihail, cuprinde portrete arhitecturale, realizate in situ, ale unor cunoscute capodopere ale arhitecturii italiene din Roma şi Veneția, dar şi din România, precum Castelul Peleş şi biserici romano-catolice din București. 

Mai multe detalii despre expoziţie au fost oferite de autorul lucrărilor în tuş şi acuarelă: „Expoziţia este o suită de lucrări realizate cu ocazia vizitelor mele în Italia, începând din anul 1983, unde am avut trei expoziţii, la Roma şi Veneția. Cu ocazia acestor expoziţii am avut posibilitatea să parcurg pe jos aceste oraşe, aplecându-mă spre temele religioase. Lucrând în faţa acestor edificii, am realizat faptul că fără aportul credinţei lucrul nu s-ar fi putut realiza. Mi s-a întărit convingerea că există un binom, anume cel care lucrează şi cel care comandă.
De-a lungul timpului, Biserica s-a priceput să capaciteze într-un mod superlativ toate energiile creatoare care existau în câmpul societăţii, nu numai în planul artelor plastice, acest lucru ducând la o desfăşurare de forţe artistice deosebite, lăsând în urmă capodopere pe care nu trebuie să le mai menţionez. Eu nu am făcut decât nişte simple notaţii, nişte sublinieri ale unor repere prin care Roma a iradiat în plan universal”.

Născut în Bucureşti, la 31 mai 1941, George-Paul Mihail a studiat la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din Bucureşti, pe care l-a absolvit în anul 1965. Și-a început activitatea expozițională în 1967, iar din 1968 este membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România. A expus în România, dar și în străinătate (Germania, Franța, Italia, Spania, Austria, Belgia, Polonia, Turcia, Egipt, Canada). În Italia a expus la Accademia di Romania, de la Roma (1983, 1994), și la Institutul Român de la Veneția (2006). A câștigat Premiul criticii la cel de-al 13-lea Festival Internaţional de Artă Contemporană de la San Remo (2005-2006). A expus la Galeria Pergola Arte de la Florenţa în 2008, iar în decembrie 2012 a primit Premiul „Lilly Brogi La Pergola Arte” pentru întreaga carieră artistică, la Concursul „Lilly Brogi La Pergola Arte”, ediţia a V-a, organizat la Florenţa.