Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pasagerii au dreptul la rambursarea contravalorii curselor aeriene

Pasagerii au dreptul la rambursarea contravalorii curselor aeriene

Data: 25 Aprilie 2010

Deşi traficul aerian european, perturbat de norii de cenuşă vulcanică, a fost reluat aproape în totalitate, foarte mulţi pasageri caută acum răspunsuri la întrebarea legată de rambursarea banilor daţi pe bilete. Comisia Europeană a anunţat că acest drept nu poate fi încălcat, pasagerii urmând ori să primească contravaloarea biletului de călătorie, ori să le fie redirecţionată cursa.

Comisia Europeană, prin intermediul vicepreşedintelui responsabil cu transporturile, Siim Kallas, a anunţat că "şi în circumstanţe extraordinare, drepturile pasagerilor continuă să se aplice, iar pasagerii pe transportul aerian ar trebui să îşi ceară drepturile".

În această situaţie de forţă majoră, cum a fost ea denumită, pasagerii au dreptul de a primi informaţii de la liniile aeriene (de exemplu, cu privire la drepturile consumatorilor, la evoluţia situaţiei, anulări şi durata întârzierilor); au dreptul la asistenţă (băuturi răcoritoare, mese, cazare, după caz) şi, cel mai important, au dreptul de a alege între rambursarea preţului şi redirecţionarea către destinaţia finală.

Comisia subliniază însă că în astfel de situaţii "pasagerii nu sunt, în nici un caz, îndreptăţiţi la compensaţie financiară suplimentară, aşa cum ar fi în situaţia în care întârzierile sau anulările sunt cauzate de linia aeriană".

Secretarul de stat Constantin Cerbulescu, preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a anunţat că instituţia pe care o conduce va acorda sprijin tuturor consumatorilor, drepturile acestora aplicându-se în continuare fără excepţii, ca şi în celelalte state membre ale Uniunii Europene.

Mai mult, consumatorii au la dispoziţie numărul de telefon al ANPC, INFO CONSUMATOR: 0800.080.999 - număr cu apelare gratuită din reţeaua Romtelecom.

În Marea Britanie, directorul general al Asociaţiei reprezentanţilor companiilor aeriene (BAR), Mike Carrivick, a denunţat reglementarea europeană "injustă", prea generoasă în opinia sa cu privire la rambursarea cheltuielilor pasagerilor ca urmare a recentei blocări a traficului.

Pierderi uriaşe din cauza norului de cenuşă

Chiar dacă, la nivel global, consecinţele asupra economiei urmează să fie evaluate, se cunosc o parte din aceste pierderi imense în majoritatea sectoarelor.

Perturbarea traficului aerian în Europa, ca urmare a deplasării norului de cenuşă vulcanică provenit din Islanda, a determinat anularea a circa 95.000 de zboruri şi blocarea a aproape şapte milioane de pasageri în diferite locuri ale lumii.

Potrivit AFP, care a realizat un bilanţ al consecinţelor suspendării traficului aerian, 313 aeroporturi, reprezentând 80% din reţeaua europeană, au fost paralizate în momentul de vârf al crizei, în data de 18 aprilie, costul suportat de aeroporturile europene este evaluat la 1,26 miliarde de euro, conform Consiliului aeroporturilor pentru Europa, în timp ce sectorul controlului de trafic aerian a pierdut 25 de milioane de euro pe zi, potrivit estimărilor asociaţiei administratorilor de trafic Canso, din care fac parte 54 de companii, care asigură 85% din controlul aerian mondial.

Pierderile de productivitate determinate de absenţa a milioane de salariaţi, care nu au reuşit să ajungă la lucru, sunt estimate la 500 milioane de euro pe zi, în timp ce TUI Travel, cel mai mare tour-operator european susţine că a înregistrat pierderi de 20 de milioane de lire (22,6 milioane de euro) în perioada 15-18 aprilie şi evaluează la încă 5-6 milioane de lire pe zi pierderile provocate de suspendarea traficului aerian.

Guvernul francez a evaluat deja pierderile la 200 milioane de euro numai în Franţa.